Drie weken geleden kocht ik mijn eerste heli; de co-axiale Esky Kob. De eerste week heb ik er mee leren vliegen, maar had meteen het gevoel dat het anders moest. Ik bedoel; een helikopter moet er uitzien als een helikopter en niet als een simpel frame met een kapje om hem een smoel te geven.
Dus in de tweede week bestelde ik een 1:35 modelbouwdoos van de UH-1C Bell Huey. Die helikopter heeft voldoende body om alle techniek te huizen, in tegenstelling tot de AH-1 Super Cobra die ik eigenlijk wilde bouwen.
Aan het einde van de tweede week kreeg ik het schaalmodel in huis en kon ik aan de slag. Een week lang niet vliegen, maar wel knutselen... joepie! Die week bestond uit een hele zondag, 4 avonden en een hele zaterdag. Met onderstaande heli ben ik zo'n 28 uur bezig geweest.
Het was al weer 20 jaar geleden sinds ik een bouwdoos in elkaar gezet heb, maar ik denk dat het resultaat er mag zijn. Hierbij een 17-tal foto's van het resultaat.
Een aantal losse onderdelen na verven en monteren
Signaalverlichting die niet op de Kob zat
Passen, meten, testen
Inbouwen van het interieur
Signaalverlichting in de neus
Dit is 'm dan; nog zonder deuren
De 4:1 is volledig in te stellen, raampje voor indicator-LED
Anno 1970: 'Kill' Maddog '37 Death on Call
Paint it Black
Details die je met glasfiber niet krijgt
Inmiddels met deuren
De ontvanger in de staart
Macro
Macro2
Witte skids, zoals de 'Maddog' in het echt ook had
Enige afwijking is witte staartrotor; staat zo beter bij witte skids/bladen
Alles zit in elkaar met schroeven en is 100% demontabel
Nou, dat was het dan weer. Tot slot de specificaties:
- Gewicht: 275 gram, incl. batterij (30 gram meer dan het origineel)
- Motoren: 2x Xtreme 180SE
- Bladen: Xtreme blades, wit
- Batterij: 7.4V LiPo 900 mAh, 20C (Mystery)
- Vliegtijd: ~11 tot 12 minuten
Tijd om een volgende helikopter te kopen, te leren vliegen (CP) en vervolgens om te gaan bouwen!
Dus in de tweede week bestelde ik een 1:35 modelbouwdoos van de UH-1C Bell Huey. Die helikopter heeft voldoende body om alle techniek te huizen, in tegenstelling tot de AH-1 Super Cobra die ik eigenlijk wilde bouwen.
Aan het einde van de tweede week kreeg ik het schaalmodel in huis en kon ik aan de slag. Een week lang niet vliegen, maar wel knutselen... joepie! Die week bestond uit een hele zondag, 4 avonden en een hele zaterdag. Met onderstaande heli ben ik zo'n 28 uur bezig geweest.
Het was al weer 20 jaar geleden sinds ik een bouwdoos in elkaar gezet heb, maar ik denk dat het resultaat er mag zijn. Hierbij een 17-tal foto's van het resultaat.

Een aantal losse onderdelen na verven en monteren

Signaalverlichting die niet op de Kob zat

Passen, meten, testen

Inbouwen van het interieur

Signaalverlichting in de neus

Dit is 'm dan; nog zonder deuren

De 4:1 is volledig in te stellen, raampje voor indicator-LED

Anno 1970: 'Kill' Maddog '37 Death on Call

Paint it Black

Details die je met glasfiber niet krijgt

Inmiddels met deuren

De ontvanger in de staart

Macro

Macro2

Witte skids, zoals de 'Maddog' in het echt ook had

Enige afwijking is witte staartrotor; staat zo beter bij witte skids/bladen

Alles zit in elkaar met schroeven en is 100% demontabel
Nou, dat was het dan weer. Tot slot de specificaties:
- Gewicht: 275 gram, incl. batterij (30 gram meer dan het origineel)
- Motoren: 2x Xtreme 180SE
- Bladen: Xtreme blades, wit
- Batterij: 7.4V LiPo 900 mAh, 20C (Mystery)
- Vliegtijd: ~11 tot 12 minuten
Tijd om een volgende helikopter te kopen, te leren vliegen (CP) en vervolgens om te gaan bouwen!