van flat bed trailer naar kiep trailer

hoe kan je van een flat bed trailer een kiep
trailer maken hoe kan je dat het beste doen en wat heb je
nodig aan hydrolyicks
en hoe bestuur je dat

mvg Teake

ik weet er verder niet zoveel van maar
weet wel dat hydrauliek heel duur is. denk dat je beter gebruik kan maken
van een spindel. bij zoek functie vind je der wel meer over denk ik

gr. bas

Zoals Truckdriver aan gaf heeft hij zijn hydraulische piston van ScaleART Shop
Alleen deze cilinder kost op de site € 310,-

De pomp indien die van dezelfde site komt is €380,-

dat is met elkaar al € 690,- dus je mag blij zijn als je voor €800,- klaar bent voor de hydrauliek.

TIP: er zijn ook kippers die de bak mechanisch laten opkomen door middel van een draadeind en een moer dit is een veel goedkopere constructie.

ik had ook al zo iets met schroef draad
onder het shassis met de lengte van de
trailer en dan het schroefdraad laten draaien
en aan de moer een dik draad die de bak
omhoog doet
maar mijn vader zei dat ik beter een cilinder
kan kopen maar laat dat dan maar zitten ik
probeer het wel met schroefdraad

bedankt voor de reacties

mvg Teake

In duitsland kan je het schoefdraad syteem met motortje, bak en verbinding van schoefdraad naar bak kopen. Eerst verkocht hij ze op ebay me vader heeft er ook 1, moet je maar ff kijken.
Je moet wel zelf een onderstel hebben maar je kan daar inderdaad een flatbed voor gebruiken.

hallo
alsje een paar foto's wilt hoe de schroefspindel werk en welke motor je moet gebruiken
dan hoor ik het wel het is echt niet zo moeilijk alsje denkt
en wat de kracht betreft ook geen probleem daar dat mijn kipper gemakkelijk 15 kilo zand opheft en dat op een batterij van 7.2 volt en wel een ganse namiddag rijden.
en wat de prijs betreft een heeeeel stuk goed koper dan een piston.
de trailer die wij gebruiken zijn de beroemde flattbed's en de motor van conrad en da kipbak uit alu hebben we gekocht in duitsland voor een mooie prijs
dus alsje nog inlichtingen wilt weten stuur mij dan maar een persoonlijk bericht en ik help je wel verder

hoi allemaal

ik heb een volvo FH 12 en wil daar ook een kiptrailer bij bouwen.
ik heb dus met veel belangstelling deze topic gelezen.

zou het mogelijk zijn om de foto's van de spindel op deze topic te zetten.

groeten erik

hopelijk zijn jullie er wat mee met de foto's.
ps : das nu al den 2de kiptrailer die ik maak den 1ste heb ik gebouwd voor een collega die je kan zien op www.rcscaletrucks.be
hij staat bij de blauwe airbruch scania of in het archief van onze rijdagen daar wordt hij beladen door mijn liebherr bull
en nu den tweede kiptrailer zal ik bouwen voor mijn dochter haar gele scania en dat wordt een 3 asser.

hoi fabi

prachtige foto's
ik heb er zeker wat aan
dank je
ik heb ook nog even bij jullie op de site gekeken
hoe meer ik zie hoe meer vragen ik heb
alvast een paar vragen

hoe kom je aan de maten?
ik zag op jullie site lijmtangen aan de bak, welke lijm gebruik je?
wielen hoe kom je eraan?
Heb je er een tekening van?

wachtend op je antwoorden wil ik je alvast bedanken voor de moeite

succes met het verder bouwen

groeten erik

ha Eric
om te lijmen gebruik ik Bison combi metal of UHU 300 allebij tweekomponenten lijm die heel hard wordt waar je zelfs draad kan intappen.
de wielen van de trailer zijn de standaart achterassen als ook het sassis ('flatbett) en alsje een drieasser wilt maken kan je een halve achteras gebruikenen ze voor de assen plaatsen zoals ze bij carson doen maar die vind ik te duur.
Nu ik aan mijn tweede kipper begonen ben ( die kipper die achter de groene scania hangt maar nu met ronde alu kipper) heb ik drie assen gekocht bij montsipu volledig alu en velgen ook , maar een probleem de assen tonen nogal breedt om dat montsipu een breder sasis gebruikt en daarmee ik een breder profiel zal moeten gebruiken
maar ik doe mijn best.
aja de alu bakken kan je kopen op e-bay duitsland voor 75 euro zonder verzending maar zijn het zekers waard want ze zijn gelast en mooi afgewerkt en zeer snel geleverd.

ps: als je nog vragen hebt stel ze maar gerust ik zal jullie wel van dienst zijn.

hallo
hier ben ik mijn kiptrailer aant veranderen naar een drie asser.
BILD0036.jpg

BILD0035.jpg

BILD0002.jpg

zeer mooi fabi!

vraagje, een gewone trekker (dus geen 2 asser) is da sterk genoeg om een volle kipoplegger door t zand (hard) te trekken? of gaat da enkel op tegels/beton etc.?

Kwestie van al een beetje te plannen naar de toekomst hé! :-)

Nicolas

ha den nicolas
nee dat gaat niet hoor dan slipt hij door om dat de achteras niet gespert is maar op de beton of verharde grond lukt het ook nog wel,
of je moet er eentje maken lijk onze joeri een 6x6 dan trekje hem overal door.
mlaar ik ben van plan mijn achteras op te sturen naar duitsland naar den bekende getriebe dokter die past de assen aan
of je kan er bestellen.
http://www.der-getriebedoktor.de/shop2/.

hoi fabi
prachtige kiptrailer
en mooie foto's, met veel detail.
wat wordt de kleur. ik zag op de andere foto's dat er ook
een vergrendeling voor de klep zit.
wordt deze via een servo bediend.

groeten erik

hallo,
De kleur zal normaal groen met grijs zijn zoals je mijn scania trekker kan zien op de site van onze club.
En een klep vergrendeling heb ik nog niet maar die komt erwel aan. Ik zal dat maken met een haakje die op de bak gemonteerd zit (scharnierend) en vast gemaakt met een kabeltje en een veertje aan het sassis ,als de bak omhoog gaat bij een bepaalde hoogte hij het haakje achteruit trekt en zo de klep los komt te zitten.

Back