Van houten bladen naar upgrade?

Wat is het juiste moment om van de standaard baden over te stappen naar de wat betere, duurdere versies.
En wat is nu precies het voordeel hiervan.

Ik heb dus nu nog steeds de houten bladen erop, en ik blijf maar aan het opnieuw uitbalanceren, na vluchtige contacten met bloemen en planten op m'n ietsje te kleine vliegveldje, (lees: het niet bij machte zijnde exact zelf te bepalen landingsplaats)

Als je bloemen en planten niet te groot zijn hak je daar zo doorheen met carbon bladen. Voordeel is dat je ze maar 1 keer hoeft te balanceren. Op zich maakt het niet uit welke bladen je neemt, zelf heb ik maar 13 vluchten met houten bladen gedaan, de rest carbon.

Hoi hoi,

Na het lakken van de houten bladen was ik in de overtuiging dat de heli stiller en vloeiender vloog. Inmiddels gebruik ik ms composit (carbon) bladen, die beslist rustiger, stiller en volgens mij zelfs stabieler vliegen.
De reden om over te gaan was voor mij omdat ik de Logo 10 Easy heb omgebouwd naar een "normale" Logo 10, en heb voor netjes geld een ongebruikt tweede hands setje kunnen kopen.
Als je van jezelf overtuigt bent dat je niet meer crashed, is het altijd een goede investering (ze gaan immers niet meer af, en je hebt direct profijt van de glas/carbon bladen).

Succes, groetjes A.

Aaalie zei:
ms composit (carbon) bladen, die beslist rustiger, stiller en volgens mij zelfs stabieler vliegen........ voor netjes geld een ongebruikt tweede hands setje kunnen kopen

Goed te lezen !!! Ik had je al vaker willen PB'en maar heb nu het antwoord....

Groet en veel plezier, vincent

Back