Van hpi naar traxxas

heey

ik heb me vandaag een nieuwe traxxas 4-tec gekocht,

alleen de plastic draagarmen bevallen me niet, ook kun je de wiel vlucht niet lekker stellen achter op waardoor ze beide naar binnen sturen

weet iemand waar je alu draagarmen kunt halen voor een 4-tec?

Mvg Jordy

waarom wil je aluminium draagarmen? het is zwaarder en met een crash sloop je meer dan alleen je draagarm...

volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, wielvlucht en toe spoor/ uit spoor. en jou beschrijving geeft toe spoor aan.

hmm oke, dus ze moeten eigenlijk alle 4 naar binnen wijzen?

oke, met remmen gaat hij alleen rechtdoor... weet iemand hier wat aan te doen?

en dan nog iets, hoe moet het camber staan? moeten de wielen recht of iets schuin naar binnen staan ?

Mvg Jordy

Vaak staan de wielen idd allemaal iets naar
Binnen en voor iets meer dan achter als ik het goed zeg. Als je auto rechtdoor schiet met remmen betekent het gewoon dat je wielen blokkeren en misschien iets minder hard remmen

De wielstand is normaal gesproken ongeveer zo:

Voor

\--/
| |
| |
/--\

Achter

Dus voor toe-out, achter toe-in.
Dat zorgt voor een stabiele auto....

oow oke, nu staan de voowielen zoals jij de achterwielen afgebeeld heb staan

kan dat ook het probleem zijn dat hij naar rechts trekt met vol gas? dat heeft me namelijk vanavond mn halve auto gekost...

Heb je de link van Micropuller eens goed doorgenomen?

Ja, het kan dat ook je voorwielen op toespoor staan, dat geeft alleen een ander stuurkarakteristiek. Dat de auto ineens opzij trekt kan vele andere oorzaken hebben:
- losse band
- verkeerd afgestelde dempers (de veren dan)
- krom chassis
- een diff die niet goed werkt
- slechte stuurservo

heey

ik heb hem nog niet doorgenomen, ga ik zo doen

de auto is nieuw dus baal dr wel van... ik moet we; zeggen dat er speling op zit, op het sturend gedeelte, ook op de achterwielen zit wat speling

btw, ik had achter de veren strakker staan dan voor, die staan nu ook gelijk

Back