Van lama v4 naar honeybee king 3 goede stap.?

Hallo ik had een vraagje.
Ik vlieg nu met de lama v4 en vliegen gaat me nu in de ruimte aardig af.
Nu kan ik een honeybee king 3 kopen voor 70 euro maar is die stap erg groot..??

groetjes Nick

Hallo dit is inderdaad een erg grote stap, ik zou de standaard dingen er in het begin bij nemen: een simulator en een trainingskruis

Je kan deze heli wel kopen, maar dit zijn dingen die ik er zeker bij zou kopen. daarnaast zou ik ook nog een doosje met geduld halen en eventueel een met reserve onderdelen :P

ja dat is waar maar kreeg ook een raar antwoord van de verkoper ja ik werk tot 6 uur dus vliegend niet te zien maar kan je alles laten zien dat het werkt.. dus vond ik ook beetje raar ben nog beetje in de twijfel

Deze beste vriend ook een email gestuurd of ik hem vliegend kan zien.
Kreeg een soort gelijk antwoord terug... lijkt me een sleutelbak dan.

Ik heb zelf ook een King V3. Ziet er mooi uit, maar
kwalitief niet echt een hoog staand product.
Elektronica niet echt betrouwbaar.
Gyro blijft een drama.

Kwaliteit plastic ook niet echt super. Snel speling en
dan alleen door hoveren.

Ik heb ook een Solo Pro II (FP) en een Blade mCP-X (CP)

De blade mCP-X (CP) blijft zo'n 5 seconden hands off hoveren net
zoals de Solo Pro II (FP), maar dan heb je wel een collective pitch heli(tje).
Blade mCP-X is duurder in aanschaf maar erg robuust. Tot nu toe zijn
er wel enkele problemen met de rotorkop.

Als je het mij vraagt kan je beter voor een mCP-X, KDS of een goede
Align cloon gaan. Of natuurlijk Align.

Dit is duurder in het begin, maar op langere termijn goedkoper en minder stress
om het uberhaupt in de lucht te houden.

grtz.
Olaf
Aeroplaza

de mCP-X ziet er wel heel leuk uit op internet (youtube) maar is die stap dan niet te groot van een coax naar dit?
Het formaat is wel perfect denk ik want ik wil niet heel groot aangezien ik nog binnen in een loods vlieg.
Mijn intresse ligt nog niet in het 3d vliegen dus zal ik hem ook niet voor gaan gebruiken lijkt me lekker om gewoon rond te kunnen vliegen en als het weer het toe laat wat buiten te vliegen gaat met coax absoluut niet..:)

groetjes Nick

Ik heb de blade mCP-X zelf ook en hij vliegt veel stabieler dan de King V3.
Hoveren hands-off toch zeker zo'n 5 seconden.
Dit lukt niet met de king V3.

Met de mCP-X in de achtertuin rondvliegen gaat naar mijn idee best gemakkelijk.
Om er 3D mee te vliegen moet je echt goed zijn, want hiervoor heeft hij niet zo veel
motor vermogen. Het komt dan op het sturen aan.

De rotorkop heeft wat een problemen, maar Horizon Hobby heeft een nieuwe gemaakt en
deze wordt gratis aangeboden excl. verzendkosten. Hiervoor heb ik ook op dit
forum een post gemaakt.

Elke heli heeft voor- en nadelen. De goedkopere merken hebben vaak meer nadelen
dan voordelen. Kijk maar naar E-sky of bv. Walkera. Er is altijd iets wat standaard al
vervangen moet worden. Zou je hiervoor een Align heli kopen is deze kwalitief al veel
beter. Hiervoor betaal je dan ook. Nadeel hierbij is dat de schade in de papieren loopt.

De Blade mCP-X kan heel wat klappen verduren. Dat is voor een CP heli eigenlijk al
een hele prestatie op zich. Tuurlijk heeft hij ook tekortkomingen, maar ik heb geen
spijt dat ik hem gekocht heb.

grtz.
Olaf
Aeroplaza

Bedankt voor de info. ben blij dat mensen hun informatie en ervaringen willen delen.
ben dan toch blij dat ik niet de king v3 heb gekocht.

Is de stap van een lama v4 (coax) niet te groot naar de mcp-X..??
Moet er niet eerst een fp heli tussen..?? of is het wel te doen zonder al te veel schade haha.

Ik wil het liefst zo snel mogelijk buiten vliegen aangezien ik binnen niet zoveel ruimte heb en omdat ik niet weet hoe leuk me baas het vind dat ik in de loods vlieg en of het vliegverkeer (schiphol) miss last heeft van de zender..??
Daarom lijkt me de kleine mcp ideaal voor toch binnen beetje hooveren en buiten te kunnen vliegen bij mooi weer.. bv op de camping op het terras..:)

Back