Droopy'ke
verslagschrijvers
Toen het vrouwtje en ik deze morgen een bezoek brachten aan een rommelmarkt, vielen onze ogen plots op een oud en stoffig scheepsmodel. Het model zag er uit alsof het eeuwen op een zolder had gelegen.
Het gaat hier namelijk over de Billing Boats' Smit Rotterdam.
Het model is op schaal 1:75 en met een lengte van 90 cm, een hoogte van 50 cm en een breedte van 20 cm vonden we de 50 euris die we ervoor moesten betalen niet te veel. Nou ja, ik in het begin wel maar moeder de vrouw vond het een écht koopje. Vrouwen! :roll:
Enkele foto's:
Voor ze als fotomodel mocht gaan optreden moest mevrouw Smit eerst wel eens langs de compressor om al het stof van onder haar leden weg te spuiten. Hier ziet ze er al redelijk presentabel uit.
Zo te zien zal ik nogal wat werk hebben om haar houten romp terug helemaal glad te schuren. :roll:
Een kijkje op de achterkant van het kasteel en de schouwen.
Het achterdek met de daarbij behorende sleepbogen.
Hier zij aan zij met haar kleine zus de 'Smitwijs Houston'.
Haar achtersteven zin helemaal een ramp. Daar moeten dringend nieuwe 50 mm messingschroeven
onder. De roeren staan zo te zien ook niet helemaal kaarsrecht.
Het is nu wel de bedoeling dat ik dit oudje ga ombouwen tot het Kustwachtvaartuig 'Waker':
Ik denk dat ik met dit projekt een tijdje zal zoet zijn. :wink:
Wordt vervolgd.
Droop
Het gaat hier namelijk over de Billing Boats' Smit Rotterdam.
Het model is op schaal 1:75 en met een lengte van 90 cm, een hoogte van 50 cm en een breedte van 20 cm vonden we de 50 euris die we ervoor moesten betalen niet te veel. Nou ja, ik in het begin wel maar moeder de vrouw vond het een écht koopje. Vrouwen! :roll:
Enkele foto's:

Voor ze als fotomodel mocht gaan optreden moest mevrouw Smit eerst wel eens langs de compressor om al het stof van onder haar leden weg te spuiten. Hier ziet ze er al redelijk presentabel uit.

Zo te zien zal ik nogal wat werk hebben om haar houten romp terug helemaal glad te schuren. :roll:

Een kijkje op de achterkant van het kasteel en de schouwen.

Het achterdek met de daarbij behorende sleepbogen.

Hier zij aan zij met haar kleine zus de 'Smitwijs Houston'.

Haar achtersteven zin helemaal een ramp. Daar moeten dringend nieuwe 50 mm messingschroeven
onder. De roeren staan zo te zien ook niet helemaal kaarsrecht.
Het is nu wel de bedoeling dat ik dit oudje ga ombouwen tot het Kustwachtvaartuig 'Waker':

Ik denk dat ik met dit projekt een tijdje zal zoet zijn. :wink:
Wordt vervolgd.
Droop