Van tweewieler naar driewieler??

• Topicstarter Topicstarter mindbender_tm
  • Startdatum Startdatum
M

mindbender_tm

Guest
Ik lees daar in het on-line handboek dat een trainer beter een neuswiel heeft dan een staartwiel. Mijn Whizard (zie foto) is nu reeds geen ideaal trainertoestel, zou het niet beter zijn er een neuswiel in te plaatsen? Het landingsgestel dat er nu bijzit wat verder naar achter (achter het zwaartepunt) plaatsen en vooraan achter de motor een neuswiel? Is dat zonder meer mogelijk?
afb16614.gif

afb16615.jpg

ach , als t veld waar je vliegt lekker vlak is maakt niet veel uit , maar als je wat hobbels hebt dan wil deze nog wel een voorover duiken met de prop het gras in en kapotgaan , ook is een neuswiel makkelijker te taxien , en minder schade aan de staart bij fouten dacht ik zo .

Er is al ergens een draadje over neuspoot of niet op het forum.
Hier dus http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17352&highlight=neuswiel

Ik vind een neuspoot veel prettiger.
Het rijd makkelijker het stijgt makkelijker op.
En met landen kan je zo mooi achterover hangen, en dan eerst op de achterwielen binnen komen.
Je prop blijft langer heel.
Maar bij een harde landing heb je wel weer meer kans op schade.
Moterschot er uit breken en zo.
Ik nam wel altijd een dubbele poot.
Die enkele zijn zo krom[/url]

Mijn Whizard is te klein om een dubbele neuspoot in te bouwen. Bestaat dat soort neus wiel wel voor zulke kleine modellen? Het motorschot is maar 4x4 cm! De spanwijdte is 1 meter en ik denk dat hij niet al te veel gewicht kan meenemen.

Een dubbele is wat maat betreft boven aan hetzelfde.
Maar met zo'n klein model is een enkele wel voldoende.

Back