Van V staart naar conventionele staart

• Topicstarter Topicstarter Hillebrand
  • Startdatum Startdatum
H

Hillebrand

Guest
Hallo, na vele uren lezen op dit forum ben ik van plan de DAdams te gaan bouwen deze HLG is op de volgende website te zien: http://www.litke.info/uPlanes/gliders/dadams.html Ik stuit echter op een probleem, ik heb geen v staart mixer op mijn 4 kanaals zender. Zou ik dit vliegtuigje eventueel ook kunnen bouwen met een gewone staart? Wanneer dit het geval is wat moeten dan de afmetingen dan zijn, is dit bijvoorbeeld een bepaald percentage van de staart in v opstelling?

vriendelijke groet Hillebrand

Je kan ook een Vtail mixer kopen, die plu je in je ontvanger, de 2 servo's plug je in de mixer, en je kan een V-tail aansturen.

Zie dit plaatje ( alleen maar als voorbeeld ! ik heb geen ervaringen met deze zaken ==> computer-zender!! )

http://www.gws.com.tw/english/product/aux circuit/010.htm

of kijk eens halverwege de pagina hier ( graupner V-tail )
http://www.hobby-lobby.com/servos.htm

of zoiets als dit
http://www.aeromicro.com/Catalog/gws_v-tail_mixer_ii_1502420.htm

Nogmaals, dit is zomaar een greep uit wat ik vind met Google.
"vtail-mixer"
Kwaliteit, prijzen en winkels is puur toeval.

Misschien dat er anderen zijn met ervaring met deze apparatuur, die kunnen je misschien een goed advies geven.

Succes,

Hans.

Mits de V-staart goed ontworpen is, kun je de verticale projectie voor de vin nemen en de horizontale projectie voor het stabilo. In geval van de Dadams heb ik echter wat twijfels over de grootte en vorm van de V-staart. Als je een maatschets geeft van wat je wilt gaan maken (met een conventionele staart dus) wil ik em wel even narekenen.