Vanaf welke leeftijd kan een kind een Coaxiaal besturen?

Hoi Mensen,

even een ervaringsvraag: Vanaf welke leeftijd denken jullie dat een kind een Coaxiaal kan besturen? Mij zoon wordt bijna 5 en hij zou het graag willen, maar ik twijfel of het ook kan.

Alvast bedankt,
Peter

Hangt echt helemaal van het kind af. Belangrijkste is dat hij het leuk moet vinden en echt serieus er mee bezig wilt. Besef van het gevaar en altijd ouderlijk toezicht.

En er zijn altijd uitzonderingen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zat dit topic te lezen en wilde even reageren. Ben net lid geworden van dit forum.
Ik heb voor mijn zoontje (6 jaar) een coaxiaal helicopter gekocht. Ook eentje voor mijzelf :).

Heb samen met hem geoefend. Binnen een uur had hij het redelijk te pakken en kon hij hem zelfstandig op laten stijgen, hem op hoogte houden en wat rondjes draaien. Trimmen heb ik even voor hem gedaan.

Als je snel bent kun je nog zo'n rc heli kopen bij de Action, 12,99!!. En deze kunnen tegen een stootje (of beter gezegd veel stootjes :) ).

MickFly: eddy toys?
zo een heb ik bij de action vandaan, maar is helaas niet zo goed gegaan.
het motortje van de staartrotor is na een paar vluchten uitelkaar gevallen(nouja, niet echt gevallen maar toen ik het propellertje probeerde te vervangen omdat hij niet goed werkte kwam de halve motor mee)
en daarnaast maakte de kabeltjes kortsluiting(waarschijnlijk de oorzaak van het propellertje dat niet goed werkte)
maar nadat ik de staartrotor in de cockpit gepropt had kon ik er wel weer redelijk mee vliegen.(alleen niet stilhangen of achteruit)
verder is het inderdaad een redelijk stevig ding, mijn broertjes(6) hebben er ook nog een tijdje mee gevlogen(heli was toch al kapot) en door te veel zon en wind heeft hij aardig wat steen gehapt, maar de enige schade is wat hapjes uit de bovenste rotor bladen een een ingedeukt neusje.

Ik heb idd ook die van Eddy Toys. Leuk speelgoed. Accu lijkt minder te worden, maar wat mag je verwachten voor deze prijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back