Vanavond modelvliegen op npo3. 23.10uur

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door nicohaas, 31 mei 2018.

  1. nicohaas

    nicohaas

    Lid geworden:
    10 aug 2005
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Rijnsburg
    Volgens mij is dit Bruno.
    WIN_20180531_20_03_29_Pro.jpg
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ontkennen is zinloos....

    Straks, om 23:00, NPO3, wordt de documentaire ‘De Spelende Mens’ uitgezonden.

    Wordt het je te laat, neem het dan op…

    Een docu met mooie portretten van mensen die met ziel en zaligheid bezig zijn.
    Modelvliegers vallen zeker ook in die categorie.
    Leuk is daarom, dat de documentairemakers ook opnamen hebben gemaakt tijdens onze 1e Lijnbesturingsdag van 2017.

    Zelf beoefen ik Lijnbesturing Kunstvlucht (F2B) als sport, al sinds 1969 en met wat onderbrekingen, tot op de dag van vandaag.
    Als het echt goed gaat, zit je werkelijk helemaal in een ‘flow’.
    Ga je daarentegen af door de zijdeur met een hoop schroot –zeer zelden, maar het gebeurt-, dan even helemaal niet…..
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Een stukje video van figuur 12, de zandloper: https://www.facebook.com/despeelfilm/videos/764133450422296/

    Alleen werd de cameraman verrast en volgde het model niet omhoog….
    Er zijn veel shots die de kern van LB vliegen laten zien.
    Sport is in de grond van de zaak ook spel, alleen met toegevoegde externe waardering, dus reden genoeg om van het spel in deze docu ook wat te laten zien. Daarom komt ook de niet wedstrijdgerichte vorm van het vliegen met lijnbestuurde modellen aan bod.
    Dan is het één groot spel: We sluiten zo’n dag meestal af met een ‘vliegend circus’ van trainermodellen:

    Aan het begin zie je me, na een pitstop, weer invoegen in de groep. Meestal hebben we aan het eind de slappe lach....
     

Deel Deze Pagina