Je zal dan ook de andere rc takken moeten aanpakken zoals de auto, speedboot,heli piloten , want dat is tussen of op een plein rijden met een rc auto , die volgens de eigenaar 120 km/h kan , met spelende kinderen of passerende mensen ook verkeerd. Daar hoor je niemand over , maar met deze nieuwe rc tak is natuurlijk iedereen geïnteresseerd en dan komen de negatieve en positieve dingen naar voren . Tuurlijk is vliegen in de buurt van een vliegveld met een drone, want daar gaat het om in dit item , verkeerd .netzoals met de rc auto over het plein scheuren met passerende mensen ......ect Jaja in 2017 of later met je brevet langs een Boeing vliegen , lol (Pak alvast een bakje koffie en een koekje , word weer interessant :wink: )
Tja vliegbewijs is meestal gratis en als je de figuren kan vliegen heb je de kunde ook om te vliegen en de veiligheidsprusedures geleerd dus er zit wel een maar aan. Heb het programma nog niet helemaal gekeken en hij is er nog niet op uitzending gemist :-(
Had toch sterk de indruk dat de brevetten, keuringen e.d. gingen gelden voor het professioneel gebruik van multikopters.
Heb de aflevering ook gezien vanuit België. Heb er zo mijn eigen mening over maar die geld meer voor België. Ik denk dat ze professioneel gebruik gaan toelaten mits de opleiding enz... en de hobby mannen enkel op de voorziene hobbyterreinen. Dit geld dan voor België wat ik zeg. Zo verstond ik het een week geleden bij de briefing in België waar de regering "dglv" enz ook bijzaten. Was via BeUAS.be Maar ik vond de uitleg van deze aflevering niet mis beter als de aflevering in België des tijd. Deze uitleg in de aflevering in België werd door hobby vliegers gedaan. Voor Belgen met meer vragen over BeUAS mag u zich steeds melden via PB
net te vroeg voor 1 april........................... als je niet snel kwaad word kan je echt lachen hier in nederland. en maar zegge dat ze in belgie gek zijn, nee hier!!!!!!!????????..................
Parrot heeft trouwens al een drone waar ik de laatste paar weken mee heb moeten trainen voor met school een presentatie Dit toestel is echter een echt speeltje waarbij je iemand met volle snelheid kan aanvliegen zonder dat er enige vorm van letsel te kijken komt en na 50m dan doet de drone echt niets meer. Ook met boosters op je wifi heeft het een sensor die na 100 meter zegt van doe het zelf maar. Ik vind het een mooie manier om wel met drones en fpv in aanraking te komen zonder schade aan de medemens te geven en toch een hoop plezier te hebben Hier is een filmpje van wat we op school er mee deden in de hangar met toestemming van de leerkrachten: tVchdB8TuE0[/media] threw f-16 and land on top of f-5b tiger - YouTube Worden niet meer gebruikt om te vliegen uiteraard ;-)
goede informatieve uitzending, problematiek vanuit verschillende invalshoeken belicht. Zo goed zijn dat de belanghebbenden in de branche zich sterk gaan maken om de politiek te helpen werkbare en naleefbare regelgeving op te stellen. het gaat hier zowel om betrouwbaarheid en veiligheid van het materiaal als de kennis en kunde EN de aansprakelijkheid van de piloot.
Die Iphone Quadcopter is erg mooi ook al ergens te koop ? lijkt wel sciene fiction wel super gemaakt, mijn dochter kwam gelijk met de iphone aanlopen met doet deze dat ook ha ha gr Andre
Dacht eerlijk gezegd dat het getruct en een grap was ,maar okay dus toch serieus . Bestuur je hem met je neus of zo .
dit is dus het verschil tussen weten waar je het over heb en ik wil dat ook zonder te weten waar het over gaat. multirotor`s is geen speelgoed en ook geen rc het is roborica.
Vond het wel opvallend dat die man van de luchtverkeer leiding zei dat een drone al snel 20 kilo weegt. (kan ie mooi meedoen met de HK bier lift wedstrijd Dit bewijst maar weer dat mensen geen idee hebben wat het allemaal inhoud Verder een mooie reportage. Niet te negatief maar gewoon de waarheid
ik begin me steeds meer af te vragen hoe ze een multirotor een brevet gaan af nemen. een zelfstandig vliegend model is geen piloot die een toestel onder controle moet houden.
Ojaa? Wat als je gps wegvalt? Van dit soort opmerkingen krijg ik verschrikelijk jeuk. En dit is dan ook precies de reden dat er een regelgeving en brevet moet komen omdat mensen zoals jij niet weten waar ze mee.bezig zijn. Ach ja hij vliegt toch vanzelf dus een brevet of opleiding is niet nodig :agrue:
ik vind dat iedereen die dit proffesioneel doet gewoon alles op de hand moet vliegen, bij dji gewoon alles in atti modus. dat gps met rth er op zit is goed, mocht je zender uitvallen komt ie in principe zelf terug, maar nooit standaard op gps vliegen.
Yep nooit verder dan dat je je model kan zien.(blote oog) Dat zo ideaal zijn, MAAR nooit haalbaar... Men koopt de apparatuur, maar niet de kennis, en zolang dat nog misgaat blijft dit zo,,,
Flauwekul vind ik! Dat iemand hem op de hand moet kunnen vliegen ben ik met je een, maar dat iemand die het profi doet alles op de hand moet vliegen is een eis die niet te controleren is en die niet te eisen valt. Laat het maar zien bij het brevet halen, dat is meer dan afdoende. Met de redenatie die jij hebt kan je de gps functie er wel afhalen. Je mag er toch niet mee vliegen, alleen als je het hobbymatig doet... Althans; zo zwart-wit schets je het nu