Vanavond op TV

Discussie in 'Multicopters' gestart door schilper, 8 nov 2012.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ik denk meer dat hij bedoelt dat je op gps niet moet vertrouwen.. Net als cruise control.. je kijkt zelf nog steeds wel uit, maar het word er wel makkelijker van. Gps is ook zoiets. Ideaal, enkel moet je het gebruiken als HULPmiddel...
     
  2. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Dan is het handig om het anders te verwoorden. Als mensen 'gaan denken wat iemand bedoeld' is vaak een receipt for miscommunication.
    Per definitie moet je in mijn ogen een multirotor niet vertrouwen... in manual, atti, gps of welke modus dan ook. Daar kom je dan ook direct op een stukje gezond verstand, wat helaas bij een aantal 'stuntpiloten' ontbreekt in de hebzucht naar mooie, leuke en spannende beelden....
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Of anders op te vatten...

    Miscommunicatie werkt 2 kanten op ;) Voor mij was het iig de interpretatie van hierboven..
    We wachten wel even af hoe Vinny het daadwerkelijk bedoeld had.. hahahah
     
  4. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel

    ho ho het gaat mij er om dat je een brevet niet kan toe pasen als een rc model dat je een model moet kunnen besteuren dat straat voor zich.
    enig id wat er aan data door die chip vliegt de meesten heben daar geen benul van.
    gps en wat al niet meer hoe dat werkt en hoe dat met het model om gaat als gps weg valt wat gebeurt er dan als je dom weg vertriouwd op de software dat gaat dus niet dat hoort bij het proggen van een model en dus bij de bouwer kan je dat niet en doe je maar wat met wat je aangeleverd wordt dan is dat een probleem en daar begint het probleem met simpel denkt.
    als je een model niet van a tot z kan door zien of zelf her proggen ben je niet in staat problemen op te lossen of te door zien.
    ik kom uit de tijd dat je de data kompleet zelf moest uit werken en zorg dat het vloog ik wist dus wat er gebeurden en kon dat aan passen .

    nu haal je een print uit de doos sluit het aan als je dat la kan en vliegen maar en dus nieumand heeft een id van hoe het werkt of wat er gebeurt.

    daar zit het probleem niet bij mij ik weet hoe me software werkt en in elkaar steekt en dus de problemen kan voor zien gps kan je straks tot 200 meter gebruiken daar na niet meer en zo weet ik nog wel een paar hindernissen te vinden kwa hoogte en wat al niet meer kan ze er zo in proggen en dan heb je heeeeel duur spoeelgoed en dat wil ik dus niet daar gaat het om ik wil door ontwikelen met sensors en wat al niet meer maar als de regels er komen dan zit je vast in een box 3d gezien waar je nooit meer uit komt.
    ik denk niet in het verleden ik zie de toekomst en die kunnen we maken als die ramp vliegers het iet verpesten.

    goed klaar mee.
     
  5. RobbievanDee

    RobbievanDee

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Heerhugowaard.
    Food for thought...

    Paar weken terug sprak ik iemand van de KLPD luchtvaart. Die vertelde mij doodleuk hoe ze personen op internet in de gaten houden die, quote,

    ".....belachelijke en levensgevaarlijke acties uithalen met modelvliegtuigjes en dergelijke....."

    Schrok ik daar van? Neuh...eigenlijk niet....want dat zou wel heel naief zijn...

    'We' zetten het er zelf op en 'we' willen dat het bekeken wordt.
    Toch?

    Nou, dat is gelukt...'we' hebben 'ons' landelijk in de kijker gevlogen....
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Had het gisteren nog met m'n beste vliegmaatje over:
    Let op mijn woorden: over een aantal jaren dan is het als wildvlieger verboden om bepaald formaat vliegmachines uit te laten.Ik zie een regelwetgeving aankomen.
    Waar ze het verschil trekken in formaat weet ik niet.
    Zal lastig worden denk ik.
    Maar zoals het er nu aan toe gaat is het van kwaad tot erger heb ik het gevoel.
    Met een OktoCopter rondvliegen van 5 kilo vlieggewicht neemt nou helaas meer risico met zich mee dan met een Walkera QR Lady Bird Micro Quad rond te vliegen lijkt mij.
    Maar hoe dan ook, ik denk echt zekers te weten dat wij als wildvliegers hier allemaal mee te maken gaan krijgen.
    En als het zover is dan kunnen we wel doodleuk zeggen: ze maken mij de pis niet lauw en ik vlieg als wildvlieger toch lekker door, daar zal indien men daadwerkelijk genapt wordt en het spul door de politie/boswachter/andere bevoegde instantie in beslag wordt genomen en er een proces verbaal ( bekeuring ) volgt dan vast wel anders over na gaan denken.
    En zo gaan we langzaam naar de klote met deze machtige hobby.
    Nee, het zal niet zo snel gaan allemaal, maar over jaar of 5 dan praten we verder.
    Vr Gr D
     
  7. SjaakZwart

    SjaakZwart

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Zwolle
    En dit lees je op dit forum, zie het op Tv als startend hobby-ist.... Word je niet vrolijk van! Maar goed, ook hier zal vast wel een oplossing voor komen. Ik denk bv aan de kite vliegers die ook veel stof hebben doen opwaaien. Krijgen wij misschien ook bepaalde gebieden waar je wel mag vliegen? Ik lees mij ondertussen hier steeds verder in, in deze hobby! Mijn enthousiasme wordt er niet minder van!
     
  8. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    @Rogier en emile,

    ik bedoel inderdaad wel zoals het er staat;) gps is een prachtig hulp middel, en werkt over het algemeen redelijk tot zeer goed. enkel zijn er een aantal factoren die er voor kunnen zorgen dat gps verstoord word, en zeker op plekken zoals bij grote gebouwen enzo waar de bedrijven opnamens van maken, die er voor kunnen zorgen dat gps ineens niet meer zo goed werkt. over het algemeen zijn de meeste crashes met gebruik van gps of carefree;)
    op zich ben ik het zoiezo ermee eens dat je3 als je gps vliegt ten alle tijden moet kunnen terug schakelen en op de hand kunnen vliegen, maar waarom zou je, als je toch op de hand kunt vliegen, niet gelijk alles op de hand doen?
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    @ SjaakZwart, Begin dan maar eerst met het bestuderen van de luchtvaartwet en de regeling modelvliegen. Daarin staat precies omschreven wat we als modelvliegers mogen en moeten doen.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Heb jij je auto rijbewijs ?, zo ja kan je verhaal ook vertalen na auto rijden , op een paar punten na komt het goed overeen , denk dat 75% van de automobilisten niet weet hoe hun auto werkt , dus in stappen en rijden , en geen zorgen maken op de elektronica die de motor regelt :wink: , ja je moet een rijbewijs halen en dat doe je bij een rijschool, waar je netjes aan de regels houdt en de verkeersregels , na het halen ga je je eigen rijstijl hanteren . En ja die ramp piloten ( zowel in de auto als in de rc hobby) verpesten het dan voor ieder die zich wel aan de regels houdt .....
    Denk dat je toch eens wat minder druk moet maken over het gehele topic en drone's en quadcopters en hun piloten , je moest eens weten wat er dagelijks verkeerd gaat op de weg .......
    Daarbij roepen dat je spijt hebt dat jij de "grote opbouwer "bent van het quadcopter forum hierro , en dat je ziet dat er talloze startende hobbyisten zijn die niet weten waarmee ze bezig bent , vindt ik hypocriet .


    Het is jammer dat je geen moderator bent , lees ik zo , man o man , je kan jezelf beter verwijderen uit het forum , dan hoef je niet druk te maken over de beginnende hobbyisten en hun verkeerde aanpak, en je tijd beter steken in het vliegen met je quad's en evt een vliegschool op richten voor deze doelgroep en 100% veilig les gaan geven , en de mensen de theorie aan te leren , vraag me alleen af wat die mensen gaan doen zodra ze brevet hebben en mogen vliegen :wink:
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2012
  11. SjaakZwart

    SjaakZwart

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    818
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet 100% zeker dat ik geen roekeloos type ben. Ik zal nooit in de buurt van mensen of andere objecten gaan vliegen. Het liefst alleen, niemand tot last willen zijn. Mijzelf kennende, juist uiterst voorzichtig met voortdurend oog voor veiligheid!
     
  12. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Dacht al dat je het zo bedoeld. :) Ik kon me al niet voorstellen dat het anders was.
    Deels snap ik je opvatting wel, maar je moet ook kijken naar wat controleerbaar is. Het is simpelweg niet controleerbaar. Daar komt bij dat je nog zo goed kan vliegen, ik denk dat je zonder nabewerking je beelden nooit zo strak/stabiel krijg als het vliegen in GPS/Atti.
    Dat de meeste crashes met gps/carefree zijn komt door het grote aantal mensen die niet kunnen vliegen... dus om nou die systemen daar de schuld van te geven gaat me iets te kort door de bocht.
     
  13. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    hoe zo is het niet controleerbaar? het is heel eenvoudig te zien als je word gecontroleerd, vraag met wind maar even of de piloot zijn stick los laat;)

    die weddenschap durf ik wel met je aan te gaan;) de strakheid van je beeld licht voornamelijk in je mount en in je basis afstelling;) en mijn ogen kun je juist in atti strakker vliegen omdat je meer controle hebt,en met wind bijvoorbeeld een windvlaag rustig kunt opvangen ipv dat de gps gelijk vol tegenstuurt om op zijn plek te houden;)

    tuurlijk, dat is ook zo.(hoewel ook wel eens een systeem raar kan doen als je in gps vliegt en dan een storing erop krijgt dat terug schakelen niet meer wil werken) maar als je dus zorgt dat mensen die modus niet (mogen) gebruiken, houd je vanzelf enkel mensen over die kunnen vliegen;)
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Doet me wel heel erg deugd dat we met z'n allen deze fantastische hobby kunnen delen en beleven.
    Uiteindelijk blijven de echte die hards in deze hobby toch over.
    Ik heb er de laatste jaren heel veel zien beginnen met QuadCopters, Helikopters en vliegtuigen.
    Maar een klein gedeelte ervan zette pas echt door.
    Een groot gedeelte haakt af om welke reden dan ook.
    Ik ben Godsblij met zo'n relatief kleine groep die zich echt bezighoudt met deze pracht hobby.
    Met wat geluk waait het daardoor allemaal wel over en kunnen we eindeloos deze schitterende hobby blijven uitoefenen zonder een over de top regelwetgeving betreffende deze hobby.
    Fijn weekend allen.
    Vr Gr D
     
  15. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Sommige reacties gaan hier wel ver in...

    Ja er moet duidelijker wetgeving komen en een scheiding tussen hobby en pro's dmv gewicht bijvoorbeeld.
    Een brevet prima......maar vooral veiligheid en waar wel en waar niet vliegen en wat basis kennis van electronica.
    Toen ik ooit met de hobby begon wist ik ook niet hoe groot een CTR van een vliegveld kon zijn! Dit zijn de dingen die een beginnende vlieger simpelweg niet zomaar weet. Tegenwoordig let ik er wel sinds dat ik dat weet.
    Om een voorbeeld te noemen.....hele Eindhoven valt in het CTR gebied.....zelfs waar vliegtuigen niet eens komen.

    GPS vliegen heb ik nooit begrepen eigenlijk.....zelfs niet voor de fotografie. Ik ben van mening dat als je kan vliegen je op atti en zelfs acro mode stabieler kan vliegen met minder gevaar. Het punt is dat veel mensen gewoon niet kunnen vliegen.

    Waar ik me wel aan stoor in deze hele publiciteit rond multirotors is dat modelvliegtuigen en FPV modelvliegtuigen kompleet buiten schot vallen.....terwijl deze meestal oftewel altijd veel verder, hoger en sneller gaan! Zoek maar eens een beetje op youtube en dan kom je van alles tegen.
    Multirotors zijn de meest onschuldige modellen die er rondvliegen naar mijn mening met de meeste intelligentie en redundantie.
     
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    garbungel schreef: deze hele publiciteit rond multirotors is dat modelvliegtuigen en FPV modelvliegtuigen kompleet buiten schot vallen.....

    Hoe zou dat dan komen?
    Ik begrijp niet waarom daarin onderscheid wordt gemaakt.
    Vr Gr D
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Omdat die niet in Arena vliegen......vergeet niet daar is het allemaal een beetje mee begonnen door iemand die een heel smak geld kreeg om shot van Nederlands elftal te maken en voor publiciteit stunt zorgen.
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Oke helder.
    Bedankt voor je uitleg.
    Vr Gr D
     
  19. heligek

    heligek

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.390
    Locatie:
    dordrecht
    heb net ook even de herhaling gekeken

    op zich viel het me wel mee maar het is natuurlijk wel zo dat dit beter niet op tv kan komen (slapende honden enz)

    de zorg van schiphol kan ik wel begrijpen,ja je zal maar in het vliegtuig zitten waar de motor van uitvalt bij de landing omdat er iets in komt

    zo als ik het zie zit het grootste probleem gewoon bij de hype die er nu is en waar we zelf ook aan mee doen
    iedere gek kan tegenwoordig een Multi kopen en er de lucht mee in gaan zonder neer te storten

    als je een vliegtuig koopt en je gaat voor de eerste keer ergens op een paadje omhoog kan je hem een 50 meter verder in stukjes oprapen maar met de huidige techniek bij de multi's hoeft dat niet meer en kan een kind van 5 er nog mee opstijgen

    dit word ook steeds kleiner,beter en ja ligt al in de speelgoedwinkel

    dus gewoon hopen dat de hype snel overwaait zodat de echte hobbyisten die op een serieuse manier bezig zijn met hun hobby dit ook gewoon lekker kunnen doen

    my 2 cents
     
  20. olaf1234

    olaf1234

    Lid geworden:
    6 aug 2012
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Eersel
    Weet iemand de link van de site waar je het kan zien. Ik kan het niet vinden /(
     

Deel Deze Pagina