Vandaag voor het eerst gevlogen!

Beste mensen,

Wil toch even meedelen dat ik vandaag mijn eerste vlucht heb gemaakt in mijn modelbouw-carriëre! Mijn Slow-stick (gws) is door Rob (alhier bekend als moderator) ingevlogen. Hierna heb ook ik onder deskundige begeleiding van Rob mijn eerste meters gevlogen.. Heerlijk gevoel.. geweldig werk!! Moet zeggen dat de eerste keer hardhandig neerkomen mij niet de schrik heeft bezorgd waar ik bang voor was :wink:

Dus pas maar op...

Robert

Ojee alweer een verslaafde erbij. :rolling:
Welkom in deze mooie sport.

Ik heb er ook veel lol aan :D , snelle enthousiaste leerling die beheerder van ons :wink: .

We hebben beiden een FC16 en ik heb ze op identieke wijze van LS aansluiting voorzien, werkt uitstekend... Eerst even begonnen met mijn Slowmo om zelf ook het juiste LS schakelen te oefenen, deze mocht immers best crashen... Bij de Slowstick van Robert ging het toch 1 keer een beetje minder soepel omdat ik iets te laat overnam, mijn foutje. Zo leren we dus beiden, wat wil een modelvlieger nog meer...

Hebben we toch ook nog even een vraag: de Slowstick overtrekt vrij snel, verminder je dat door het zwaartepunt naar voren te leggen? Of moet je het in de instelhoek zoeken (deze is in principe vast)?

Rob,

Overtrekken heeft alles te maken met de hoek van aanstroming van de vleugel. Dit kan diverse oorzaken hebben en er hier ongezien iets over roepen is wellicht niet verstandig.

Het is ook niet echt een groot probleem dus misschien moeten we het er maar bij laten... het CG zit conform de beschrijving dus het zal wel bij het model horen.

Dan komt nu vanzelf de HAM vraag:

Achter welke van de twee zenders??????? :lol:

(Voorzet, kop in???)

Gefeliciteerd met je eerste vlucht,ik weet zeker dat er nog vele mooie zullen volgen.
Aan het weer kan het bijna niet meer liggen,dusssss........

Martin

Dan moeten Robert en ik eerst maar eens overleggen, zijn waarschijnlijk wel aan elkaar gewaagd :wink:

Rob zei:
Hebben we toch ook nog even een vraag: de Slowstick overtrekt vrij snel, verminder je dat door het zwaartepunt naar voren te leggen? Of moet je het in de instelhoek zoeken (deze is in principe vast)?
Het zwaartepunt naar voren verleggen kan mogelijk een averechts effect hebben. Dat wil niet zeggen dat het naar achteren brengen van het zwaartepunt dan wel zal helpen. Maar Arjen heeft gelijk als hij zegt dat dit moeilijk zo op afstand te bepalen is.
Eén ding zal echter wel degelijk helpen en dat is wat sneller gaan vliegen. De vraag is of dat kan maar een klein beetje hogere snelheid zal direct een flink verschil maken.

Mark Oostveen zei:
Oh... die Rob durft duidelijk de confrontatie niet aan ;) altans niet en public :)
Ongeveer 79 kg :wink: ...

@Ernst, gaan we eens proberen maar ik denk dat de motorisering niet veel speelruimte dit dan continue volgas betekent...

Back