Varen Westerwolde

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Hans 1961, 8 jul 2022.

  1. Hans 1961

    Hans 1961

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Veelerveen
    Hallo allemaal.
    Even voorstellen ik ben Hans en woon in Veelerveen en dat is in oost Groningen.
    Wat ik wilde vragen zijn er nog meer mensen die met rc bootjes varen bij mij in de buurt?
    Ik ga meestal zaterdag of zondag middag varen met mijn modelboot. Alleen.
    Zijn er nog vaarders die ook alleen varen in Vlagtwedde Bourtange Wedde in de gemeente Westerwolde een beetje in de buurt ? Misschien wel gezellig om met meerdere bootjes gelijk te varen.
    De dichts bij zijnde vaargroep is toch al een dik uur rijden bij mij vandaan en weer een uur terug.
    Gr Hans
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.115
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Hans, Zodra ik weer een keer in de buurt ben meld ik me. En ik weet waar "jouw" steigertje is. Heb ik gelijk een reden om één van mijn scheepjes mee te nemen op vakantie. Ben een paar jaar geleden met Bas wezen varen tussen Exloo en Borger. Wij hebben hier een vaargroepje gevormd in Maasdam. Ook gauw een 40 km weg, maar wel gezellig. Soms is het meer praten dan varen. Hoop dat je een paar medevaarders kunt vinden. Gr. Klaas.
     
  3. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    430
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    He Klaas ik was daar ook :banana:

    En ja Hans zijn er nog een paar in die hoek die oa varen, maar vaak probleem tijd.
    Ging nog wel eens met een kennis wat rond dobberen omg Stadskanaal / Musselkanaal of Sellingebeetse ( laatste kan niet altijd ivm drukte)
    Je kent die ook daar heb je die rebitrium ( of hoe dat ding heet) van over genomen.

    En weet dan Fokko (edge) en dhr Bas (micropropsport)
    Verder weet ik het zo rap niet.
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.115
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja, dat klopt Bart. Gewoon een keer met elkaar proberen. Moet een beetje klikken ook natuurlijk, maar dat merk je vanzelf. In Maasdam hebben we de gemeente aangeschreven om wat faciliteiten voor ons te maken. Is bij de renovatie van het haventje gehonoreerd met een stukje kade, tegelvloer, twee bankjes en een afvalbak. Bij het inwijden van de nieuwe haven zijn we wezen showvaren. Hier een plaatje met wat minder actie. Gr. Klaas.

    IMG-20220518-WA0000.jpg
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2022
    Gerrit-Jan, flugelplace en Bootjebouwer 2 vinden dit leuk.
  5. Hans 1961

    Hans 1961

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Veelerveen
    Rembertiturm of zo iets. Ben er zo af en toe mee bezig. Wordt een bijna totaal nieuw schip. Naar mijn eigen specificaties. Geschikt voor windkracht 10 .
    En dan ook weer even met de Tromp bezig.
    Wachten even af of er nog vaarders hier in de buurt zijn. Horen het wel.
     
  6. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    430
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    @k-k Dat weet ik Klaas van het haventje, heb het verslag gevolgd, was nog grappig om te volgen, dat ruim volwassenen zo ongeduldig waren.
    Net kleine kinder waar je tegen zegt volgende week gaan we naar de snoepwinkel, dan kunnen ze wel dagen aftellen. :D

    @Hans 1961 die verslagen volg ik ook mede, toch beetje nieuwsgierig hoe die gaat worden.

    En nog meer vaarders in de buurt, dit waren de gene die ik weet.
    Qua soort bootjes waar wij mee varen, zullen vast wel mensen zijn met het vreselijke snelle spul, maar of die ook hier zitten ???
    We bivakkeren net in de verkeerde hoek van het land met de hobby, voor mij geldt dat ook met het wagenpark. :(
     
  7. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Tja een ieder wil het graag dicht bij huis, nu zeker met die bezine prijzen.
    Grt peter
     
  8. Hans 1961

    Hans 1961

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Veelerveen
    En misschien zijn die mensen er in de buurt ook. Je weet het soms niet. Vandaar dat ik het hier probeer.
     
  9. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Gelijk heb je :)
    Grt peter
     
  10. HansN

    HansN

    Lid geworden:
    21 apr 2019
    Berichten:
    117
    Locatie:
    Groningen
    Tja Westerwolde.... blijft t.o.v. de vaarvlubs wat afgelegen.
    Vaargroep Ekenstein is idd ca 1u (maar normaal wel elkezondagmiddag), Vaargroep Nienoord en Vaargroep Groningen zijn iets verder, maar beperken zich tot 1x p.3 weken (Nienoord) tot 1x.p.mnd (Groningen) er schijnt nog iets te zitten in Zuidbroek, maar daar heb ik zelf tot op heden niks van kunnen vinden en horen.
    Zelf zit ik bij Ekenstein, een club waar iedereen (m.u.v. brandstof varen, stoom mag wel) met een boot welkom is en waar ook af en toe club wedstrijden, nachtvaren of soms op uitnodiging elders met of zonder eigen basin gevaren wordt.
     
  11. Hans 1961

    Hans 1961

    Lid geworden:
    27 okt 2019
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Veelerveen
    Ekenstein leuke gezellige club maar voor mij iets te ver weg. Heb er een keertje gevaren. Dik 2 uur in de auto totaal heen en terug. Ik zie dat niet gebeuren iedere zondag geen zin in.
    Ik wil helemaal geen grote club of zo opzetten maar misschien 1 of 2 vaarders in de buurt.
    20220515_135326.jpg 20220515_144143.jpg
     
    HansN vindt dit leuk.
  12. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Tja dat probleem heb ik hier ook, clubs te ver weg
    Grt peter
     

Deel Deze Pagina