Variabele koorde verbreding/versmalling

@ Bas, is dit wat je bedoeld met ''trekkende'' kracht , zodat je de servo beter/minder belast?

Vincent,

Het waren twee verschillende items:
- de servo niet belasten als de flap uit staat.
- de stuurstang op trek belasten als de flap naar de uit stand beweegt.
Ja dat is wat ik bedoelde. Alleen Is het aan te bevelen de hevel een hoek van 135 graden te geven i.p.v. 90 graden (je hebt nu een dood punt in de aansturing).

Bas

Even heel wat anders; Ik zie dat de schetsen die ik had gepost niet meer zichtbaar zijn. Weet iemand hoe dat kan? Zonder schetsen wordt het wat lastig te volgen draadje.....Hellup!

Het originele idee om een soort ''plank'' uit de voorlijst te laten schuiven gaf wat problemen om de boel stevig te maken, dus vandaar de volgende aanpassing; ipv de ''plank'' wil ik nu gewoon een carbon leading edge gebruiken, aangeduwd door 2 stangetjes die dwars door de kern lopen. Voordeel hiervan is dat de voorlijst niet volledig gespleten hoeft te worden. er komt slechts een half ronde uitsparing IN de neuslijst, waar dan de carbon neuslijst half in komt te liggen, hieroverheen het elastische spulletje.....latex??voorgaande voorstellen bleken toch te stugjes.....Uiteraard komt er weer een schetsje van.

Back