Vario Benzin Trainer i.c.m. 2.4Ghz Fasst ontvanger

Hallo,

Ik heb mijn Benzin Trainer bijna geheel gebouwd en ga nu starten met het inbouwen van electronica.

Ik wil een 2.4Ghz ontvanger inbouwen, echter is de cockpitkap van deze heli van Glasfiber, dit kan mogelijk storing veroorzaken.

Heeft iemand ervaring met het vliegen van een Benzin Trainer met een dergelijke ontvanger?

zo ja, waar heb je de ontvanger geplaatst en heb je ooit storing gehad.

jullie hulp wordt uiteraard zeer op prijs gesteld

Groeten,

Tom

ps.. hier wat info over het project; http://www.airbrushforum.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2081

Laatst bewerkt:
Gewoon glasfiber is geen bezwaar voor FASST. Met b.v. koolstof versterkte materialen ( dus geleidende materialen) moet je voorzichtig zijn.

Hoi,

De "ruit" in de kap is van Koolstof!
Die schermt af.
Duitse fora staat vol met dit probleem.

Dus een 2,4Ghz ontvanger met lange antennedraad gebruiken (Af fabriek) en
op kortste weg naar buiten en dan volgens tekening in een rietje langs landingsbeugels.

Groet Martin

Is het niet zo dat voor futaba 2,4 ontvangers extra lange antenne draden te koop zijn.
Ik heb nog niet rond gebeld maar dacht dat er zoiets was.
-Ruud-

Laatst bewerkt:
Hej,

Ja dat klopt die zijn te koop, in ieder geval heb ik de vervangingsantennes gevonden, deze zijn 150mm lang ook heb ik begrepen dat er 400mm lange antennes te krijgen zijn. reikwijdte neemt dan met 30% af.

echter denk ik dat het mogelijk is om de ontvanger zodanig te plaatsen zodat de beide antennes aan de onderkant achter de kap langslopen naar buiten. voor de kenners; dan plaats ik de ontvanger onder de brandstoftank. dit betekent wel dat ik de gyro zodanig moet plaatsen om zonder verlengsnoer te werken,maar dat zou moeten lukken.

ik ben benieuwd of er mensen zijn die reeds ervaring hebben in het vliegen met deze combinatie en wellicht foto's willen delen. het gaat hier dus om een Vario Benzin Trainer van het laatste model (met nieuwe servovoorbouw).

Ps.Het is trouwens en prachtige bouwdoos om te assembleren, topkwaliteit erg mooi!

groeten,

Tom

Is het niet mogelijk om de onvanger op het plateau te plaatsen waar staartbuis het frame ingaat. Op die plek staat de ontvanger aangegeven in de manual bij de Vario Acrobatic.

En dan netjes twee kunststof buisjes onder een hoek van 90 graden aan het plateau maken, netjes schuin omhoog waar je de antenne draadjes in kan schuiven. Dan beinvloed het carbon in de kap de ontvangst niet meer lijkt mij.
De giro kan dan een plaatsje onder de kap krijgen.

Ik heb gezocht naar die langere ontvanger antennes voor een Futaba 2,4 ontvanger maar heb ze tot nu toe niet kunnen vinden.

-Ruud-

Hallo,

Is inderdaad en goede optie, ik zal eerst moeten meten of ik dat haal met de servobedrading naar de ontvanger. misschien kan dat net.

ik kan inderdaad ook niet die langere antennes vinden, ik denk dat ik wat verschillende posities ga proberen en dan een range check doe...

Ik heb de duitse en engelse fora afgestruind om extra info te vinden, het probleem wordt besproken, ook vind ik info dat er mensen probleemloos vliegen met deze combi, misschien dat de "ruit" van koolstof niet al te veel storing oplevert.

Tom

Back