Vario benzine tank

Hoi,

Ik ben bezig met het bouwen van een Vario Benzin trainer. Nu ben ik aangekomen bij de tank en moet je de drie gebogen stangen (aanvoer benzine etc)erin krijgen. Is daar een slimmegheidje voor? Want mij lukt dat niet...

mvg,

SpecRecce

De truuk is om die hevels erin te wriemelen met behulp van een geplastificeerde staaldraad.
Je schuift de staaldraad door het betreffende heveltje en als hij er volledig doorkomt buig je hem om zodat je heveltje er niet vanaf kan.
Dan steek je het andere eind door de tankopening in de tank en laat je het er weer uitkomen via de geboorde opening waar het heveltje uiteindelijk moet komen.
Dan trek je aan de staaldraad die door die opening steekt. Het heveltje wordt meegenomen en komt uiteindelijk vanzelf op zijn plaats.

Heligroeten,

Nick

Vario trainer.

Goede aankoop die vario.

Vliegt fatastisch.

Veel vliegplezier toegewenst. En suc6 met de tank.

enne....een commando?

groetjes.

Goede aankoop die vario.

Vliegt fatastisch.

Veel vliegplezier toegewenst. En suc6 met de tank.

enne....een commando?

groetjes.

He bonkie,

Ja, het is nog steeds mijn levensdevies ook na 9 jaar...Elke dag maak ik er weer gebruik in het dagelijks leven. Enne...jij toevallig ook?;)

Die nipples zitten er ondertussen ook in, dus nu op naar de staart. Het weer zit in ieder geval mee.

Ik heb hoge verwachtingen van dat apparaat, dus ik ben benieuwd.

cheers,

Rens

ik ook??

Nee ik niet maar heb twee collega's.......die wel,helaas.
Helaas omdat ik het ook altijd heb geambieerd, maar nooit heb waar kunnen maken.:(

Veel plezier en nu of nooit.

groetjes.

smering vario

o,ja, Laat de vario de eerste 5 liter ff wat vetter lopen door hem 1:30 te mengen.

Daarna 1:40.

Ik gebruik still brandstof die voor in de kettingzaag.
Voordeel is dat hij altijd precies is gemengt,weinig geur t.o.v normale benzine (wel lekker tijdens transport),en weinig rook.

Kost ongeveer 20€ per liter maar je vliegt er redelijk lang mee.

Kunt ook gewoon zelf mengen.

Groetjes.

Zelf gebruik ik ook Still olie in combinatie met Shell V-Power in een mengverhouding van 1 op 40. Dit werkt gewoon perfect en heeft weinig geurhinder.

Heligroeten,

Nick

Back