Hallo all,
Ik ben van plan om mijn nog te bouwen Vario BO 105, komt misschien van de week binnen
op electro te gaan vliegen.
VARIO Helicopter
Ik probeer er zo veel mogelijk over te lezen ben helemaal nieuw in de electro. Ik vlieg nu benzine vandaar.
Ik ben van plan om het elektro-mechaniek van Vario te gebruiken omdat deze als plaats vervanger gebruikt kan worden als er een benzine mechaniek wordt toegepast.
VARIO Helicopter
De eerste vraag die bij mij opkomt is over het hoofdrotortoerental.
Ik vlieg nu met een Hughes 500D op benzine met ongeveer 1250 rpm met een 2 bladkop van 1,8 mtr.
De heli vliegt daar heerlijk mee.
Is dat nu ook haalbaar met het hierboven genoemde elektro mechaniek met 10 cellen lipo en de genoemde Motorisering HB 60-15 van HB Elektronik of Plettenberg HP 370/40/A2 Heli.
Als dat zo is dan heb ik wat vergelijk om het zo maar te zeggen.
Ik hoor graag van jullie.
-Ruud-
Ik ben van plan om mijn nog te bouwen Vario BO 105, komt misschien van de week binnen
op electro te gaan vliegen.
VARIO Helicopter
Ik probeer er zo veel mogelijk over te lezen ben helemaal nieuw in de electro. Ik vlieg nu benzine vandaar.
Ik ben van plan om het elektro-mechaniek van Vario te gebruiken omdat deze als plaats vervanger gebruikt kan worden als er een benzine mechaniek wordt toegepast.
VARIO Helicopter
De eerste vraag die bij mij opkomt is over het hoofdrotortoerental.
Ik vlieg nu met een Hughes 500D op benzine met ongeveer 1250 rpm met een 2 bladkop van 1,8 mtr.
De heli vliegt daar heerlijk mee.
Is dat nu ook haalbaar met het hierboven genoemde elektro mechaniek met 10 cellen lipo en de genoemde Motorisering HB 60-15 van HB Elektronik of Plettenberg HP 370/40/A2 Heli.
Als dat zo is dan heb ik wat vergelijk om het zo maar te zeggen.
Ik hoor graag van jullie.
-Ruud-
Laatst bewerkt: