Nu de magneten in de romp zijn gelijmd is het tijd om de magneten aan de kap te lijmen.
We zorgen weer dat er tussen de magneet die in de romp gefixeerd is en de magneet die op de kap moet komen een stukje vershoudfolie is geplaatst.
Nu doen we weer wat Endfest 300 lijm aan alle magneten en zetten de kap er weer op en drukken de kap stevig aan op de magneten. Ik heb zelf nog wat extra magneten aan de buitenkant van de kap geplaatst zodat de kap gedurende het droogproces goed tegen de zojuist gelijmde magneten wordt gedrukt.
Als deze droog zijn is de achterste kap klaar en kunnen we verder met de voorste kap.
Allereerst gaan we weer de 5mm gaten boren in de romp daar waar de magneten moeten komen.
Dan plakken wij achter deze gaten weer de triplex plaatjes en als die droog zijn boren wij de gaten weer even mooi op tot 5mm om de lijmresten uit de gaten te verwijderen. En met de soeverein-boor maken we weer mooie trechteropeningen van de gaten zodat de magneten weer mooi worden gecentreerd.
Vervolgens maken we weer sets van 2 magneten met daartussen wat vershoudfolie.
We smeren de gaten in het triplex plaatje weer in met Endfest 300 en drukken met de achterkant van de 5mm boor met daarop de magneet set in het gat net zo diep dat deze nog een beetje uit de romp steekt.
Als dit met alle magneten weer is gedaan dan de voorste kap erop en aandrukken zodat alle magneten diep genoeg in de gaten worden gedrukt zodat de kap weer mooi aansluit aan de romp.
Als de lijm weer droog is herhalen weer voorgaande stappen maar dan voor om de magneten aan de kap te lijmen.
Ook hier gebruik ik tijdens het droogproces weer magneten aan de buitenkant om de kap goed te fixeren tijdens het drogen.
Als alles droog is halen we de kap er weer voorzichtig af en verwijderen de vershoudfolie.
Het geheel is nu klaar en zit stevig op zijn plaats. Ik kan de romp aan de kappen optillen met het mechaniek erin dus dat moet tijdens de vlucht goed blijven zitten denk ik.
Ik heb nog een filmpje gemaakt dat het goed past en snel te monteren is.
Wordt vervolgd.