Vario frequenties

Gents.
Was op zoek naar een overzicht van frequenties versus kanalen zoals die gebruikt worden met vario (piepers) in de modelzweefvliegerij in de 433-434 Mhz band.
Via een Duits forum vond ik http://www.beepworld.de/members39/pretender10/kanalfrequenzen.htm

Een kijkje op www.rdr.nl leverde niks op, de site bestaat niet meer!
Na enig zoeken vond ik : http://www.agentschap-telecom.nl/nfr/

Maar ik zie daar niet zo'n onderverdeling als in Duitsland, hebben wij dat niet dan?
En klopt dat die rdr niet meer bestaat?

De frequenties die in heel Europa zijn teogestaan zijn de zgn LPD (Low Power Devices) frequenties op de 70 cm golflengtes. In Nederland hetzlefde als in Duitsland VERMITS je onder de 10mW e.r.p blijf (e.r.p.=effective radiated power= output van zender HF trap vermeerderd met de antenne winst)
Anders gezegd: Vario's uit Duitsland mag je hier ook gebruiken. Met 10 Mw heb ik geen dode hoeken als ik rondvlieg op grote afstanden. Dat komt omdat de zender vliegt en dus niet gehinderd wordt door grond effecten.

Hans Delemarre

...eh,ja (zover ik weet) rdr is opgegaan in Min van Econimische zaken.

Hans Delemarre

In Nederland weet men het inderdaad allemaal nog niet. De Duitse kanalen zitten in het toegestane gebied, dus zijn hier ook toegestaan.
En ja, alles is sinds 2 jaar ondergebracht bij Economische zaken.

Nee, RDR links werken niet meer.

Alles staat nu op de paginas van het
Agentschap Telecom.

Low power devices werken in het gebied van
433.075 - 434.750 Mhz
Maar dat had je zelf ook al gevonden.

Johan

Ernst / Richard: de link doet het inderdaad niet.
Na zelf even intypen komt het wel voor elkaar, maar levert de gegevens van 2001.

Blijft de vraag over de benaming van de frequenties, of hebben we die in Nederland niet zoals die Duitse lijst?
In wezen maakt het niet zoveel uit, alleen "kanalen" is iets vriendelijker

Probeer ik net de link en hoe is het mogeljk, bij mij werkt hij wel. Ik denk hoe kan dat?
Sh*t, de pagina staat natuurlijk nog in de buffer op m'n harde schijf!
Sorry mensen, foutje van mij.

Back