vario / gps / data logger

Wat is volgens jullie de beste vario / gps / data logger voor in een F3J / F5J kist.
Ik heb sinds afgelopen weekend een superstarlight die nog een electro romp krijgt. Zo gauw dat allemaal klaar is, wil ik kunnen zien en meten wat er gebeurd bij verschillende afstellingen. Daalsnelheid, amperage electro motor etc etc

Meten = weten

Voor een electro kist absoluut de UniLog2. Is ook als telemetriesensor met Multiplex/Jeti/Graupner te gebruiken.

Ik heb een graupner hott zender.
Maar wat ik lees is de graupner vario niet erg nauwkeurig.

Als ik het goed heb is de unilog2 alleen vario. Voor gps moet je de gps module er op aansluiten?

In de Basis heeft de unilog 2 inderdaad hoogte en je kunt je balancer kabel voor dat erop aansluiten, daarnaast is hij inderdaad uit te breiden met een GPS, speed toerental e.d. hij zal deze weer geven in je zender want hij is HoTT proof

Als het je vooral om de GPS/vario gaat, dan kun je die ook los gebruiken. Wil je daarnaast Electro metingen erbij gaan doen dan kun je ook de UniSens er aan koppelen en deze laten loggen via de gps module. Scheelt weer wat kosten. Mocht je ooit overwegen om bijvoorbeeld F5J wedstrijden te gaan vliegen dan is de UniLog2 handiger, eventueel in combinatie met de GPS.

Zelf heb ik ook de GPS module, maar gebruik hem eigenlijk alleen maar als vario. Ding kan wel van alles weergeven op m'n Multiplex RoyalPro.

Ik heb een graupner hott zender.
Dan kun je een Graupner GPS vario module aansluiten. Is één module, zit alles in wat je vraagt.
Maar wat ik lees is de graupner vario niet erg nauwkeurig.
Ik weet niet waar je dat leest en wat je referentie is?
De Graupner vario (maar ook de Unilog!!) is minder gevoelig dan bijvoorbeeld een WSTech met GPS module maar die kost dan ook 330 euro.....
En dan wat betreft je referentiekader; ik vlieg al jaren met vario's en die Graupner (en ook de Unilog, ik heb ze allebei) voldoen uitstekend als je thermiek op wilt sporen en belletjes uit wilt klimmen. Ik heb ook een SkyAssistant, die volgens de specificaties in alles enkele klassen beter is dan de goedkopere varianten maar voor het vliegen maakt dat werkelijk helemaal niks uit. Je kunt veel meer instellen en zo maar ik doe dat eigenlijk nooit en het maakt de vario ook niet "beter" in gebruik.

Ik zie het zelf als het verschil tussen een gewone schuifmaat en zo'n hele dure digitale die tot een 1000e millimeter kan meten. Voor mijn bouwprojecten heb ik geen enkel voordeel aan die dure digitale.....

Back