Vario Huey UH-1D benzine

Laatste bericht "Heli-fan"

Brutus:

Oh, dan heb je nu een dubbele account.... moet je denk ik wel even met de moderators opnemen, want op zich is een dubbele account niet toegestaan. Ik weet niet of ze de boel kunnen samenvoegen, of dat er een andere oplossing is waarbij niks van je info en foto's verloren gaat....

Sowiso is het voor het forumbeheer best handig om te weten dat er conflicten kunnen ontstaan met accountnamen die teveel op elkaar lijken...

Wat je foto's betreft: beetje onduidelijk te zien hoe de binnenkant van je romp er uit ziet, maar het lijkt er op dat die binnenkant niet meer is zoals hij in de doos zat. Het is net of er reeds schotjes en een soort " bekisting" in zit en dat ben ik niet van Vario gewend. Meestal is het daar zwart vanwege de carbon-versterking, en kijk je tegen de vezelmat aan.
Normaal gesproken (en daar bedoel ik mee "de gebruikelijke constructie die Vario toepast) zou daar inderdaad een verticaal spantje moeten komen, zodanig dat de knik tussen de tandwielen ruim voor het midden van de opening in de romp zit.
Het lijkt inderdaad net of dat bij jou niet kan, maar het lijkt ook net of er iemand reeds die romp aan de binnenkant heeft afgewerkt of zo....

- vervolg van Heli-fan -

Ik heb een mail gestuurd naar de moderator ivm met m'n dubbele account maar nog geen reactie gehad.

Er zit inderdaad een soort "kistje" in gelijmd. De romp is hagelnieuw en nog niet eerder bewerkt. Dit komt rechtstreeks van Vario. De constructie met het spantje is kennelijk oud en vervallen.

De gearbox inmiddels in de staart geschoefd! Ik heb daar wel hulp bij gehad. Nu de assen op lengte maken.

Dan hebben ze inderdaad ooit eens dat staart-ontwerp aangepast, bij mijn Cobra was die constructie in ieder geval anders.... niet zo'n ingelamineerd doosje.

Maar goed, dat probleem is dan dus ondertussen opgelost.

Op naar de volgende! ;)

(en als je daar maar lang genoeg mee door gaat, is hij op een gegeven moment af....)

Groet, Bert

Back