Vario Kobold of Skyfox

Zou het nou toch een kobold worden :)
tdUffrC.jpg


Groeten

Arie
 
Wat er veranderd is, weet ik niet, maar het plaatje in post 61 doet het nu wel....

Ziet er netjes uit

Kan niet genoeg details zien om de vraag te beantwoorden :D
Maar volgens mij zie ik kunststof lagers in de bell/hiller armpjes, een kunststof binnentandwiel en een staaldraad hekaandrijving, dus een Kobold....
 
Er is een vriendje bij gekomen ;)

Ik heb van een stoppende medevlieger wat spullen overgenomen.

YJyDvQX.jpg


Kon het niet laten staan ;)

Groeten

Arie
 
Zijn leuke machientjes, die Raptortjes....

Ja, die zaten er bij.

De witte is als het goed is compleet, heeft alleen even stil gestaan.
rpylPi0.jpg


De gele heeft er al wat kilometers op zitten, is wel compleet, maar heeft behoorlijk wat slijtage,

Hoort ook nog een motor bij, een OS50 (midden in de bak)
5uPbjFx.jpg\


Maar omdat er toch slijtage op zit, en de ruimte op een gegeven moment ook op is, heb ik die maar uit elkaar gehaald.
Heb een mooi setje electronica overgehouden:
qM4iqH3.jpg

Dat zit ook precies zo in de witte.
Ook de Kobold heeft alles aan boord, behalve een accu.

Had er ook nog wel 1 staan voor jou.
Ik was niet echt op zoek, maar toen ik deze zag staan kon ik het niet laten zeg maar :hammer:

Groeten

Arie
 
Zoals al eerder gezegd had ik een Kobold overgenomen.
9gbobFI.jpg

Gisteren maar eens geprobeerd om die aan de gang te slingeren.

En wel met de FrSky X10S!
pw4OAva.jpg


Die moest ik dus om programmeren van 90 graden naar 120 graden besturing.
Dat was even zoeken, maar is gelukt.

Even de carburateur verwarmd, klemde een beetje, dat ging al snel soepeler. Beetje brandstof er in, weer helemaal gangbaar.
Wat een compressie heeft die motor, daar heeft mijn starter moeite mee. Het is een Rossi, zie er nog goed uit.

En ja, start!

Ontvanger er even los op, moet ook nog wat aan de zij platen doen
oIBojlf.jpg


Nog een paar keer gestart, start snel en loopt goed.

Nu nog even zoeken hoe ik hem goed kan instellen.

Groeten,

Arie
 
Wat voor brandstof stook je? Als je meer dan 5% Nitro stookt, is het aan te raden een extra headshim te plaatsen (kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar die al re tussen gelegd heeft, maar beter wel even controleren).
Als je geen extra shim hebt, maar wel nodig hebt, heb ik er nog wel een voor je.... Denk ik.
Voor de zekerheid even binnen en buitendiameter doorgeven.
 
Ik had nog wat rondgekeken naar zij platen, ik heb er nu een paar. Er zaten nog wel wat onderdelen aan vast
C7Ttjem.jpg

Die gaat uit elkaar, en deze aan het plafond
9vAI54K.jpg

Ik heb hem eventjes gestart, wilde wel lopen, maar ik hoorde wat lagertjes ratelen in het mechaniek, dus die is voor onderdelen.

Viel nog niet mee om alles uit elkaar te halen, zat best wat loctite in, en ik denk dat er al vaker aan geschroefd is.
Maar goed, met wat warmte, geduld en gewild ;) is alles uit elkaar gekomen.

De motor opgeborgen in mijn voormalige medicijnkastje
0XCNnqr.jpg


Zo hou ik even alle snoepjes bij elkaar.

Groeten,

Arie
 
Da's best een leuk setje torretjes wat je daar verzameld hebt....:thumbsup:
 
Wat voor brandstof stook je? Als je meer dan 5% Nitro stookt, is het aan te raden een extra headshim te plaatsen (kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar die al re tussen gelegd heeft, maar beter wel even controleren).
Als je geen extra shim hebt, maar wel nodig hebt, heb ik er nog wel een voor je.... Denk ik.
Voor de zekerheid even binnen en buitendiameter doorgeven.
Er zit een extra shim tussen
IMG_20190610_112529.jpeg
 
Ik dacht dat de motor er net uit kon, niet dus, halve hele gesloopt[emoji19]maar de shim zit er tussen, kan weer in elkaar. Aparte kop trouwens op deze motor, met apart 'binnen dopje'

Groeten,
Arie
 
Bij de laatste Rossi die ik nieuw kocht, zat er standaard eentje tussen en kreeg ik er eentje los erbij.
 
Back
Top