Vario Picolario

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen?

Kocht onlangs een Vario (Picolario talk) met een Alan G7 ontvanger.

De audio kwaliteit van de vario is eerder slecht op de grond en ook in de lucht heb ik maar een 50 tal meter contact met de vario.

De antenne uit de romp laten steken geeft geen verbetering van de kwaliteit.

Lijkt me dat er iets kapot is aan de LPD of de picolario.. De vario is een prima product en moet met gemak 800-1000 meter kunnen halen. Al eens een test uit de romp gedaan?

Van iemand een andere ontvanger lenen. Dan weet je in ieder geval of het in de ontvanger zit of in de vario.

Ik gebruik al vijf jaar een Picolatio talk met XP400 ontvanger. Zonder problemen. Daar ben jij niet mee geholpen uiteraard. Probeer eens een andere ontvanger idd. Geeft dat geen verbetering, dan ligt de oplossing misschien in contact opnemen met de leverancier van deze vario's. Met de huidige concurrentie op variogebied is er wellicht medewerking te verwachten van de leverancier. (o.a. Wir über uns - Thommys.com )

Ik vlieg al twee jaar met de Picolario talk met Alan G7
Werkt prima.
Laatste tijd leek ik een slechte ontvangst te hebben. Kraken, storing, wegvallen van de verbinding. Blijkt uiteindelijk een kabelbreuk in de draad van het oortelefoontje.
Omdat die Alan G7 nogal zwaar is, hang ik die altijd aan mijn broekriem of in mijn broekzak.
De oortelefoonstekker blijkt dan nogal kwetsbaar te zitten.
Als je de oorzaak niet vind, Thommy's (leverancier) of Renschler (fabrikant)bellen of mailen.
Zijn gemakkelijke mensen in de omgang en altijd bereidt te helpen..

Groeten,
André

Back