Vario Skyfox Evolution S

Allen,

Ik heb een vraag. Na een Lama V4 ben ik nu met een FP bezig. De Walkera CB100 is erg stabiel en ik heb het idee dat deze net als een co-axiaal vliegt. Daarnaast gebruik ik ook regelmatig Realflight 4.5 met verschillende heli's.

Echter op zolder staat nog een compleet gebouwde Vario Skyfox Evolution S te wachten om het luchtruim te verkennen.
In hoeverre is dit een stabiele helikopter en geschikt voor een beginner? Of is het handiger om eerst een (of meerdere) tussenstap(pen) te nemen voordat ik er verstandig aan doe om de Skyfox te pakken?

Stabiel

De heli die je op de zolder hebt staan,is heel wat anders dan waar je nu mee bezig bent.
Die zou je nu onder begeleiding van een ervaren piloot,die je helpt bij het
afstellen van zender en heli ook kunnen vliegen.Gewoon een hoepel er onder binden en gaan hooveren.;)
Ga je er vanuit dat als je met een coaxiaal of fp kunt vliegen dat ook met de heli op zolder gaat,ben ik bang dat dit niet lang goed gaat.En het is nog gevaarlijk ook.
Dus ga je naar een vliegclub kan je gewoon met je skyfox gaan,anders
gewoon op zolder laten staan:rolleyes:

Ik second dat van raptor ,een vliegclub is bijzonder belangrijk ,zeker bij heli vliegen ,wat je wel zou kunnen doen is je instruteur er bij vermelden ,dat je thuis vliegt met een cb-100 ,dus dat je de besturing aan elkaar gelijk maken (mode2 of mode1) zodat je als je op het veld komt niet om moet schakelen ,verder is het gewoon handig ,als je crasht met de vario en op onderdelen moet wachten (gebeurd gegarandeerd) heb je toch de mogelijkheid om te vliegen allemaal veel plezier in 2010 en weinig crashes. Groeten Cees

Hoi,

Het maakt niet uit welke heli je hebt of als volgende neemt, de kosten heb je zelf in de hand.

- de Vario kun je ook soepel / traag instellen en is dan perfect voor beginners. En tja als jij alles stap voor stap rusitg leert en niks forseerd hoef je niet te crashen. Goed ondehoud goede electronica en een goede setup geeft veel plezier.

Groeten
Roel

Dankje voor jullie reactie. Dat vermoeden had ik al dat een vliegclub verstandig was. Afgelopen jaar ook al bezig geweest (RC Heli Zwartewaal). Echter op een gegeven moment toch weer laten verwateren. ik zal binnenkort toch maar weer eens langsgaan. Vandaag eerst de CB100 oppakken.

Gewoon naar MVCVP (voorne putten). Heel veel ervaring met Vario & hirobo.
Ben je daar niet vorig jaar geweest?
RC heli Zwartewaal is toch alleen een website (van Ron)?

Groet,

Marc
enne. Die Vario is alleen maar rustiger en dus "beter" te vliegen. De grootte is natuurlijk indrukwekkender :) Zou het niet doen zonder begeleiding van een ervaren vlieger.

Gewoon naar MVCVP (voorne putten). Heel veel ervaring met Vario & hirobo.
Ben je daar niet vorig jaar geweest?
RC heli Zwartewaal is toch alleen een website (van Ron)?

Groet,

Marc
enne. Die Vario is alleen maar rustiger en dus "beter" te vliegen. De grootte is natuurlijk indrukwekkender :) Zou het niet doen zonder begeleiding van een ervaren vlieger.

Klopt, ben ik vorig jaar ook geweest. ik dacht ook ergens rond de jaarwisseling. Toen was er even geen plek/capaciteit bij de trainers beschikbaar. Was inderdaad MVCVP, maar herken het eigenlijk van de website van Ron.

Back