Variometer

• Topicstarter Topicstarter VDA
  • Startdatum Startdatum
V

VDA

Guest
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de variometers van ELV ?

Groeten,

VDA

Zoek even in de eerdere berichten over variometers.
De variometer van ELV is dezelfde als die Conrad aanbiedt.
Gevoeligheid: veel te onnauwkeurig, bereik ook niet top.
Kortom goedkoop maar niet bruikbaar.
Voor de rest verwijs ik je naar de eerdere berichten.
Zelf ook lang getwijfeld over welke vario aan te schaffen, uiteindelijk gekozen voor de Picolario Talk van Renschler. Maar dit is persoonlijk. Er zijn zeg maar drie grote namen op dit gebied die elkaar qua prijs en prestaties niet voor elkaar onderdoen. Maak je keuze ( wel prijzig ) op basis van de (extra) specificaties van de fabrikanten.
Succes,

Hans

Ik heb de Picolario talk, en ik ben heel tevreden. Het nadeel is dat het zo duur is, maar dan zou die eigelijk ook een leven lang mee moeten gaan.

Er is momenteel overigens een nieuwe versie "de picolario log"
http://www.thommys.com/Picolario_log/picolario_log.html

Ik heb van de eigenaar vernomen dat oude picolario bezitters t.z.t. hun picolario kunnen laten updaten voor maar een klein beetje meer dan het prijsverschil tussen de talk en de log. Info komt t.z.t op de picolario website.

Bert

De wstech werkt prima, er zit alleen geen vrouw in. Wel enige vorm van accubewaking omdat hij beneden 4.5V reset en dat hoor je.

Marc

Ik heb de tek van Uwe Schulz zeer tevreden. Met name omdat de onderdelen (zender,ontvanger, datamodule) los zijn zodat ze in kleinere modellen ook goed te plaatsen zijn, bij crash hoef je alleen het defecte onderdeel te vervangen. Volgens mij is dit de vario met de meeste mogelijkheden. Wat een belangrijk verschil met de andere vario's is dat de tek 2 aparte druk sensoren ( vario en hoogte meting) heeft. Tevens analoge meting zodat je bij rond het "nulletje" iets stijgen wel kunt horen.

Back