Varta Fly

Goedemiddag, ik ben op zoek naar een bouwtekening (beschrijving) van de varta fly.

Ik wil het weer vliegend maken maar heb alleen vleugel en de romp.
het gaat me om stabilo en kielvlak
Liefst in pdf bestand als het mogelijk is.

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
Helaas niemand dan kan hij de vuilnisbak in daar ik aan het opruimen ben en al het overtollige weg gooi.
groeten willem

Als ik jou was zou ik em maar niet zo snel weg knikkeren, tenzij het echt een wrak is.
Je kan er altijd een hele jonge gast een plezier mee doen. En ik kom de kitjes regelmatig tegen op eBay.de, ook de tekeningen. Het is dus een kwestie van goed zoeken en een beetje geduld.
Het stabilo, dat zoek is, is zelfs aan de hand van goede foto's eenvoudig te reconstrueren.
De boel dubbel vouwen omdat je hier geen antwoord per omgaande krijgt, die invalshoek kan ik niet vatten.
Je kan even een zoekronde doen op RC-Network, daar is de kist omschreven.
Zo komt het vast nog goed met het model.
Zo, nu even iemand anders helpen met een vraag en een antwoord.
Gr Bas

Goedenavond Bas
Bedankt voor het reageren ik ben al een tijdje op het net aan het zoeken, ben ze ook in kit tegen gekomen maar om een nieuwe te kopen en rond de 100 euro’s neer teleggen dan bouw ik liever een andere zweefkist.
Ik ben aan het opruimen om dat ik mijn 2 hobbyhokken moest ontruimen daar ik tijdelijk zoon en schoondochter in huis heb en ze hebben ook aan modelbouw gedaan een mensje schaal varieert met de tijd.:):):thumbsup:
Groeten willem

Ha, je reactie stelt al weer gerust...
Volgens mij is dit dezelfde... maar de Varta Fly heeft dan een e-drive :)
https://www.google.nl/search?q=Robbe+Happy+Fly&biw=1512&bih=1044&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMImKG6jaWdyQIVBaoOCh2XRQOw#imgrc=Kg8v2KUv4qlDUM:

Kortom een buitenkansje?

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...9031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr
Voor de centjes hoef je het echt niet te laten... zo vaak zie je ze ook niet meer.
Hoewel bespeeld.... kan je wellicht nog wat afdingen. Als er maar een tekening tussen zit...

Beziet... immers... wel zeer netjes...
http://www.modellbauparadies.de/Happy-Fly-1800mm

Gr Bas

Zelfs zonder tekening moet het maken van een stabilo voor een Varta Fly voor een beetje modelbouwer een fluitje van een cent zijn. Zo kritisch zal dat niet zijn. De breedte van het stabilo is de bepalen op de romp. Voor de vorm kijk je naar de vele afbeeldingen van de Varta Fly die op het Internet te vinden zijn. Een spanwijdte van 40 tot 45 cm lijkt me prima. Een uit 6 mm dikke latjes opgebouwd stabilo is mooi licht, maar snijden uit een 4 of 5 mm dikke plank is ook mogelijk.
Voor een paar Euro maak je zo'n stabilo.

De Happy Fly is gereserveerd op MP... ik hoop niet dat ik anderen tot gedachten heb gebracht :-)
Als jij em hebt? Veel pret ermee!

Jongens bedankt voor het reageren , de happy fly heb ik niet gekocht maar probeer de ontbrekende delen te vervangen.
Ik heb nog de tekening van een fijn zwevertje kijken hoe de kiel en stabilo past.
groeten Willem2000

Hoi Willem,
Ik heb zelf de varta fly ook gehad. Zal vanmiddag ff kijken of ik de tekeningen nog heb.
Ik herinner me dat ik het stabilo van een sunny er op een gegeven moment op gezet heb. Volledig anders dan het origoneel, maar functioneerde prima.

Jmk1 bedankt voor reageren hoe origineler hoe liever, ik vind dat oude kistjes zo origineel mogelijk moeten zijn.

Ik wacht rustig af de vleugel en romp zijn veilig opgeborgen ben momenteel druk met werk en kleinkind.

Groeten willem

Tjonge, valt nog niet mee om de boel te vinden.
Het ruimt wel mooi op.
Volgend weekend zoek ik verder.
Heb ik de garage ook mooi opgeruimd.

Groeten, Martijn

Jmk1 bedankt voor reageren hoe origineler hoe liever, ik vind dat oude kistjes zo origineel mogelijk moeten zijn.

Ik wacht rustig af de vleugel en romp zijn veilig opgeborgen ben momenteel druk met werk en kleinkind.

Groeten willem
Hoi,
ik heb de tekening,geef me even een pb tje dan kunnen we het regelen,grtz Bel10.:bye:

Ik had idd. Begrepen dat hij de tekening had. Fijn dat je nu de juiste afmetingen hebt.
Zelf kan ik op 1 tekening na geen enkele tekening meer vinden.
Fijne feestdagen gewenst.
Groeten, Martijn

Back