Hans Groenenberg
Forum veteraan
Zekers. Tis net een echt schip dan.. Maar niet aan doemdenken doen hoor.Al aan gedacht dat het in oktober kan regenen en er misschien windkracht 9 in je zeilen komt te staan bij het uitladen...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zekers. Tis net een echt schip dan.. Maar niet aan doemdenken doen hoor.Al aan gedacht dat het in oktober kan regenen en er misschien windkracht 9 in je zeilen komt te staan bij het uitladen...?
Graag gedaan.Dank voor de hulp; zo is het inderdaad overzichtelijker.
Een dunne-witschrijvende stift gekocht en met de hand op de zelf gesneden en rood geschilderde plankjes getekend. Was een "klusje" maar geeft wel het effect van de Vasa in 1:10Jan, even een vraagje, hoe heb je die mooie witte golfjes gemaakt op de uitbouwen op je achterschip.
Het is in ieder geval het zelfde als bij het 1:10 model in het Vasa museum
Succes!! Heb je vragen dan wil ik je altijd helpen.Bedankt
Ik ga het eens op een proefstuk proberen en dan mogelijk ook op mijn Vasa
Als nieuweling en groentje op dit forum zal ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jan de Jong en ben sinds bijna zeven jaar met vervroegd pensioen. In mijn kinder- en jeugdjaren heb ik mij bezig gehouden met modelbouw met (ivoor)karton en heb daarmee diverse exposities opgeluisterd. Daarna is de modelbouw door drukke werkzaamheden en studie naar de achtergrond verdrongen. Evenwel tegen de tijd dat mijn pensionering in zicht kwam leek het mij leuk een houten modelscheepje te maken. De doos met de Wasa (Vasa) van Corel leek mij wel mooi omdat er ook veel over de Vasa terug te vinden is bij diverse bronnen. Toch heb ik om wat ervaring op te doen eerst een eenvoudig model gebouwd; de Bluenose van Billing Boats in 1:65. Na dit, met naar mijn mening goed resultaat, te hebben afgerond heb ik de bouwdoos van Corel aangeschaft. Voordat ik ben begonnen aan de bouw had ik al ontdekt dat er "hier en daar" wel wat correcties op moesten plaatsvinden. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb alleen wat basismaterialen van de bouwdoos gebruikt en voor het overige de Vasa na veel onderzoek op diverse fora, internet, literatuur en niet te vergeten informatie van het Vasa museum in Stockholm eigenlijk helemaal zelf opgebouwd. Het resultaat, na vijf jaar bouwen en research verrichten - het was mijn eerste echt historische zeilschip -, wil ik jullie in de hier onderstaande fotoserie tonen in de hoop dat het anderen kan inspireren bij deze, zoals ik nu zelf heb ontdekt, intrigerende hobby.Bekijk bijlage 452901
Bekijk bijlage 452893
Bekijk bijlage 452895
Bekijk bijlage 452894
Bekijk bijlage 452896
Bekijk bijlage 452897
Bekijk bijlage 452898
Bekijk bijlage 452899
Bekijk bijlage 452903