Hoi,
ik wilde gister met mijn vlieg maat de helies even de lucht in hebben 1 met een andere gyro en de ander met een nieuwe belt.
De heli met de nieuwe belt gestart en gevlogen, bladspoor weg gewerkt en de gain van de gyro aangepast.
Maar nu het gebeuren, tank leeg dus vol tanken en toen kregen we hem volgens ons niet door de compressie, plug er uit en wat nu...nog niet rond te krijgen???
Vast loper????
Kijken thuis wel nu mijn helie af tanken en starten.....niet rond te krijgen...starter stuk??? nee wat the f*ck zou onze meester zeggen, maar goed kijken thuis wel dus weg vlieg avond.
wat hebben we beide gedaan, allebei de belt strakker gezet dus los draaien, ligt het niet aan.
motor er onder weg, en die zat er onder spanning onder wat niet goed is.
Na zoeken was het dat de clutch vast liep in de bel dus dat allemaal aangepast en verholpen en toen was het weer goed (wel een nieuwe starterpen geplaatst.
Andere helie was de koelingfan van de motor losgelopen en daardoor was het geheel langer geworden dus ook vast gelopen in de bel.
Na alles klaar gemaakt te hebben was alles weer draaibaar en gaan we maandag proberen maar nu mijn vraag.
We hebben beide snaren strakker gezet maar daar lag het niet aan maar wat we ook gedaaan hebben op advies van onze instructeur dat we landen met ongeveer midstick en dan throtelcut om minder druk op de skid te krijgen met veel negatieve pitch, nu denk ik dat daardoor in 1 keer de motor in vrijstand komt en daardoor en de klap te groot is en de koeling 1 keer wegvalt??
Wie heeft er nog meer ideeen en zijn er meer vliegers die i.v.m. negatieve pitch de throtelcut gebruiken??
2 helies in 1 keer exact de zelfde storing is toch wel vreemd te noemen.
graag ideeen van jullie mede hellie vliegers.
gr Bert
ik wilde gister met mijn vlieg maat de helies even de lucht in hebben 1 met een andere gyro en de ander met een nieuwe belt.
De heli met de nieuwe belt gestart en gevlogen, bladspoor weg gewerkt en de gain van de gyro aangepast.
Maar nu het gebeuren, tank leeg dus vol tanken en toen kregen we hem volgens ons niet door de compressie, plug er uit en wat nu...nog niet rond te krijgen???
Vast loper????
Kijken thuis wel nu mijn helie af tanken en starten.....niet rond te krijgen...starter stuk??? nee wat the f*ck zou onze meester zeggen, maar goed kijken thuis wel dus weg vlieg avond.
wat hebben we beide gedaan, allebei de belt strakker gezet dus los draaien, ligt het niet aan.
motor er onder weg, en die zat er onder spanning onder wat niet goed is.
Na zoeken was het dat de clutch vast liep in de bel dus dat allemaal aangepast en verholpen en toen was het weer goed (wel een nieuwe starterpen geplaatst.
Andere helie was de koelingfan van de motor losgelopen en daardoor was het geheel langer geworden dus ook vast gelopen in de bel.
Na alles klaar gemaakt te hebben was alles weer draaibaar en gaan we maandag proberen maar nu mijn vraag.
We hebben beide snaren strakker gezet maar daar lag het niet aan maar wat we ook gedaaan hebben op advies van onze instructeur dat we landen met ongeveer midstick en dan throtelcut om minder druk op de skid te krijgen met veel negatieve pitch, nu denk ik dat daardoor in 1 keer de motor in vrijstand komt en daardoor en de klap te groot is en de koeling 1 keer wegvalt??
Wie heeft er nog meer ideeen en zijn er meer vliegers die i.v.m. negatieve pitch de throtelcut gebruiken??
2 helies in 1 keer exact de zelfde storing is toch wel vreemd te noemen.
graag ideeen van jullie mede hellie vliegers.
gr Bert