vaste kipper of kipperoplegger

hey mannen!

ik moet een keuze maken en ik kom er niet uit :-)

momenteel ben ik een aeromax aan het (om)bouwen. Het is mn eerste truck. De bedoeling is om er een scania (6*4)van te maken, maarrrrrrr.....

wordt het nu een vaste kipper of een trekker met kipper oplegger. Dju toch, ik kom er niet uit.
Zo lang dat k er niet uit ben, kan ik ook niet verder doen :-)

De reden dat ik geen vaste kipper zou maken, is dat ik nog een volvo dumper in de aanbouw heb.
De reden dat ik geen trekker-oplegger zou maken, is dat het toch ietsje meer kost.

heeft er toevallig iemand beide? Welke is er 'leuker' om mee te rijden?

Het is de bedoeling dat hij gebruikt wordt samen met mn Caterpillar graafkraan (Bruder ombouw).

grtjs
Nicolas

nicolas,ik heb ze beide en moet zeggen dat het met allee twee leuk rijden is,die van mij zijn wel wedico's.maas je ze met sperr diff van tamiya maakt kom je ook ver ,dus even je diff's naar getriebe doctor in duitsland sturen en je kan de grond in.
voordeel bij vast 6x6 is dat je een betere gewichtsverdeling krijgt wat je bij een trekker moeilijker hebt.
wat de prijs uitmaakt ligt een beetje aan de bouwer zelf,wat en hoever wil je gaan natuurlijk.
hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen met de keuze.

gr.wedifreak

Ik persoonlijk zou voor de trekkeroplegger gaan.
Dan kan je ook nog met andere trailers rijden dan enkel je kipper.
Maarja das ieder zijn keuze natuurlijk.
Nog veel succes met het maken van je keuze.

hey mannen!

ik moet een keuze maken en ik kom er niet uit :-)

momenteel ben ik een aeromax aan het (om)bouwen. Het is mn eerste truck. De bedoeling is om er een scania (6*4)van te maken, maarrrrrrr.....

wordt het nu een vaste kipper of een trekker met kipper oplegger. Dju toch, ik kom er niet uit.
Zo lang dat k er niet uit ben, kan ik ook niet verder doen :-)

De reden dat ik geen vaste kipper zou maken, is dat ik nog een volvo dumper in de aanbouw heb.
De reden dat ik geen trekker-oplegger zou maken, is dat het toch ietsje meer kost.

heeft er toevallig iemand beide? Welke is er 'leuker' om mee te rijden?

Het is de bedoeling dat hij gebruikt wordt samen met mn Caterpillar graafkraan (Bruder ombouw).

grtjs
Nicolas

Heb je al wat foto's van je huidige projecten, we willen ook graag plaatjes zien he:D

Ik sluit me aan bij VOLVO-FREAK met een trekker kun je alle kanten op en een bakwagen alleen een aanhanger erachter en moet ook nog een beetje lijken dan toch.............

Veel succes groeten van Nico.

het zit wel zo,als je een scania op een aeromax chassis gaat plaatsen,
dan gaat je chassis wel vrij lang zijn als je hier een oplegger willen achter
hangen,indien je hierop een vaste kieper maakt gaat dit msh mooier uitkomen?

Scania op aeromax chassis is idd erg lang.

zelf heb ik een Volvo cabine op een aeromax chassis gezet en een vaste kipper van gemaakt.
Foto-RN7HOWDY.jpg

goeiemorgen!

alvast bedankt voor t helpen.

ja het chassis is te lang, maar dat kan ingekort worden hé.

De keuze voor een trekker is wel aanlokkelijk!

@marius: welke banden heb je eronder gezet? mooi hoor

grtjs
Nicolas

Hallo Mario87

Zeg Mario87, waar heb jij die kiepbak vandaan? Ik ben zelf ook een Motorwagen met kiepbak aan het maken. Het word alleen een 4 asser Mercedes van Tamiya. En alle kiepbakken die ik kan vinden zijn 1:16 en dus veels te smal voor de Tamiya trekkers.

Groet, Ton...

@ Ton Duits

Ik heb de bak + spindel bij Der getriebedoktor vandaan, maar die stuurt het weer door naar RC Sandmann dacht ik.
Hij vroeg wel de maten van de auto waar het op moest komen en van welk merk het was (tamiya of wedico).

als je een kipper maakt een 8x4 ofzo
en dan een mooie dieplader erachter waar je je kraan opzet?
of natuurlijk een trekker 6x4 met een kieperoplegger en een losse dieplader
een gewone kieper heft natuurlijk wel meer voordeel in het terrein.. vooral in de uitvoering 6x6..
ligt er allemaal maar net aan wat je wil;)
groetjes wes

je kan ook nog een trekker/ kipper maken
hier bij ons rijden er een paar 1/1 wel
dan kan je wel geen spindel gebruiken maar een telescoop cilinder
de trekker is dan wat langer en de plateau ligt onder de bak
de kipbak loskoppellen op de 3 punten en je hebt terug je trekker
groeten

Back