vastloper elektromotor?

Hallo,

Ik heb vandaag nog even met mijn Hummingbird FP gevlogen.
Eenmaal geland wilde ik weer gas geven maar ik hoorde wat zachtjes piepen/fluiten en de motor ging niet draaien. Ik zag de led, welke mijn lipo's beschermd tegen te lage spanning, even constant branden en ik ben direct gestopt. Lipo losgehaald en toen kwam ik erachter dat de kabeltjes een beetje warm waren. Ik probeerde de rotor (in de juiste richting) rond te draaien en dat lukte niet. Nadat ik de rotor even in tegengestelde richting draaide ging alles weer goed. Lipo weer verboden en ik kon weer vlieg. Ik vertrouwde de zaak niet en zette de heli weer binnen een paar seconden aan de grond. Daarna zat de motor(?) weer vast. Zelfde recept maakte de motor weer los.

Wat kan dit zijn? Zit de motor inderdaad vast of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
 
Hey Hannes

liep de motor daar voor wel normaal, niet dat hij langzaam vermogen verloor. uit jou verhaal lijkt het er op de je motor draag loopt op de
bronze lagers als je er nou WD40 of een ander smeer middel in doet word het dan beter.

peter
 
Hay Hannes.
Je moet even wat meer vertellen over de motor is het een brushless of een gewone borstel motor ???
Als het een ouderen en reeds veel gebruikte borstel motor is kan en koolborstel zover af gesleten zijn dat die op het uiteinden gekantelten is en daardoor de motor blokkeerd of er is een stukje van de borstel afgebroken met het zelfde resultaat.
succes jan
 
Zo te horen is het een borstelmotor. Nou ja, ex-borstelmotor ;) De symptomen die je beschrijft zijn die van uitgefikte koolborstels...
 
Wat ik ook eens heb gehad was dat de bronze lager aan de tandwiel kant was uitgesleten. Hij had de vorm van een peer.
 
Heren,

Ik weet genoeg. Het inderdaad een borstelmotor die standaard bij de HB FP geleverd wordt. Als ik de roto met hand verdraai (in tegengestelde richting) dan komt de motor weer vrij. Die gekantelde borstel lijkt het meest overeen te komen met hetgeen ik voel als ik de boel verdraai.
Maar goed de ex-borstelmotor is dus aan vervanging toe. Weet iemand waar ik het best een motor met tandwiel kan aanschaffen?
Wat zit er eigenlijk standaard op? Een 380?
 
Back
Top