Hallo,
Ik heb vandaag nog even met mijn Hummingbird FP gevlogen.
Eenmaal geland wilde ik weer gas geven maar ik hoorde wat zachtjes piepen/fluiten en de motor ging niet draaien. Ik zag de led, welke mijn lipo's beschermd tegen te lage spanning, even constant branden en ik ben direct gestopt. Lipo losgehaald en toen kwam ik erachter dat de kabeltjes een beetje warm waren. Ik probeerde de rotor (in de juiste richting) rond te draaien en dat lukte niet. Nadat ik de rotor even in tegengestelde richting draaide ging alles weer goed. Lipo weer verboden en ik kon weer vlieg. Ik vertrouwde de zaak niet en zette de heli weer binnen een paar seconden aan de grond. Daarna zat de motor(?) weer vast. Zelfde recept maakte de motor weer los.
Wat kan dit zijn? Zit de motor inderdaad vast of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
Ik heb vandaag nog even met mijn Hummingbird FP gevlogen.
Eenmaal geland wilde ik weer gas geven maar ik hoorde wat zachtjes piepen/fluiten en de motor ging niet draaien. Ik zag de led, welke mijn lipo's beschermd tegen te lage spanning, even constant branden en ik ben direct gestopt. Lipo losgehaald en toen kwam ik erachter dat de kabeltjes een beetje warm waren. Ik probeerde de rotor (in de juiste richting) rond te draaien en dat lukte niet. Nadat ik de rotor even in tegengestelde richting draaide ging alles weer goed. Lipo weer verboden en ik kon weer vlieg. Ik vertrouwde de zaak niet en zette de heli weer binnen een paar seconden aan de grond. Daarna zat de motor(?) weer vast. Zelfde recept maakte de motor weer los.
Wat kan dit zijn? Zit de motor inderdaad vast of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?