Vastmaken van een lipo in 'n heli.

Hallo.

Ik had deze vraag in het accu-forum gezet, maar blijkbaar leggen ze daar de accu's los in het model, in elk geval geen reacties gehad ;).

Maar goed, mijn vraag: Is de folie waar een lipo standaard in zit sterk genoeg om hem in een heli te bevestigen d.m.v. die klitteband-bandjes, of moet er eerst nog iets van schuimrubber of andere bescherming omheen?
Is er verder nog gevaar dat je de accu op plaatsen indrukt als je steeds op dezelfde plek vasttrekt? Door de heldere folie gezien lijken de cellen zelf wel een beetje op dunne aluminium zakjes, lijkt me niet al te stevig, of is dat robuuster dan het op het eerste gezicht lijkt?

Groet, Jan.

Stuk klitteband op de lipo plakken en de andere kant op de trede van de machine.
Lipo erop, en 1 of 2 straps om de lipo en accu trede heen.

En verder maakt het echt niet uit waar je op de lipo drukt hoor.

Vast is vast, en je hoeft 'm echt niet met een enorme kracht vast te strappen op je heli.

In een vliegtuig heeft men regelmatig een losse 'bak', waar ze hem met schuim etc in vastleggen.
Ook een strap erom..

Heli moet hij nog vaster liggen.
op mijn 450 doe ik altijd een klittebandje op de accu plakken, andere helft op het model.
en dan een lang klittebandje, ook wel strap, eromheen.
Liefst 2. Accu mag niet van zn plek..
Je hoeft dan niet hard te trekken oid, gewoon alles aansluiten, spul normaal aantrekken en vastzetten.

500 etc identiek. Al hebben de nieuwe versies een losse ruimte onderin het frame..

het klitteband tussen lipo en tray is wel belangrijk, dus niet vergeten anders heb ik nog wel leuk filmpje om dit aan te tonen:D en daarna zoals gezegd 1 of 2 bandjes om tray en lipo

Back