Vbar control in heli modus zetten ipv plane

Discussie in 'Flybarless' gestart door Heliman86, 4 jul 2019.

  1. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Hallo, onlangs heb ik een Goblin 500 gekocht. Deze heeft een Vbar NEO die is afgesteld. Daarbij heb ik een 2ehands Vbar controller gekocht.

    Deze controller is door de vorige eigenaar gebruikt voor vliegtuigen. Nu krijg ik de controller verbonden met de NEO. Ik kom dan direct in de setup modes. Echter daar staan dan 4 plaatjes waaruit ik kan kiezen. FBL analoog, digitaal, plane, en Delta plane. Dus niets met een helikopter.

    In de controller staat ook niet de 'heli setup wizard' die ik in de filmpjes op de Vbar site wel zie.

    De controller heb ik via de laptop aangesloten op de Control Manager. Ik zie hier ook niet iets dat is uitgevinkt dat met helikopter te maken heeft.

    Ik heb het idee dat de controller dus op de modus voor vliegtuigen staat. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat aangepast krijg naar helikopters.

    Is er iemand die dat wel weet?

    Alvast dank.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2019
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    de 4 plaatjes waar je uit kan kiezen..
    FBL analoog, FBL digitaal , plane en delta..
    Fbl staat voor flybarless, en is dus een heli.
    analoog of digitaal zou dan te maken hebben met je servo's.

    nu heb ik geen kennis van de NEO, en al helemaal niet van de vbar control..
    maar gezien die plaatjes, denk ik dat je een FBL plaatje moet kiezen
     
  3. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Ik heb nog eens gekeken en er staat: (afbeelding Vbar fbl) analoog, (afbeelding Vbar) singel line, plane en delta plane.

    Op de manual videos zie ik dat er een afbeelding van een helikopter moet zijn. Die heb ik dus niet... Ook heb ik de heli setup wizard niet.

    Ik heb de controller aangesloten op de laptop en de apps die over helikopters gaan gedownload. Vreemd... Ik zal vast iets over het hoofd zien maar wat??
     
  4. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Vreemd ,
    Staan de juiste apps in de zender ook actief ?
    Je kunt namelijk apps activeren en deactiveren .
    Normaal gezien is het alleen maar binden met de heli , en je bent klaar .
    Je moet dan alleen nog de swiches in de zender toekennen waar je ze voor wilt gebruiken.
     
  5. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Ik zie nu dat dat presets zijn en dat het normaal is dat het die 4 opties zijn.

    Dat betekent dat ik de 'heli setup wizard' er niet in heb staan.

    Als ik het goed zie Henk staan die apps geactiveerd. Ik heb ook al eens alles eraf gehaald en opnieuw erop gezet. In de zender heb ik ze ook geactiveerd. Alhoewel je de heli app niet kunt deactiveren. Ik vind het inderdaad ook vreemd....

    Ik ga morgen naar Global 3d in Venlo. Dan neem ik de zender mee en vraag daar eens
     
  6. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Heb je de heli ook zien vliegen toen je hem kocht ?
    Als je de neo aan de pc hangt zie je dan ook daadwerkelijk dat vbar software erop staat ?
    Je kunt de neo nl ook als vbar receiver kopen , en dan moet je hem eerst updaten naar daadwerkelijk een vbar .
     
  7. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Ik heb de heli zien vliegen voordat ik hem kocht. Op de Neo staat de pro software. De vorige eigenaar vloog de heli ook met een Vbar controller. Vandaar dat ik een van mijn Spectrum zenders heb verkocht een ook een Vbar control gehaald heb.
     
  8. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dan is het alleen een kwestie van binden . Dan moet alles werken.
     
  9. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Ik heb de zender gebind met een nieuwe Neo. Maar ook dan heb ik geen heli setup wizard in de controller.

    Het lijkt er inderdaad op dat ik de app om een heli te installeren niet erop heb staan. Maar ik zou niet weten dan welke ik erop moet zetten. De apps die over heli's gaan heb ik gedownload.

    Het valt me wel op dat als ik ga naar:
    - Transmitter setup
    - Application enable
    Dan zie ik 'system' en 'Vbar basic setup v6' niet aangevinkt. Die kan ik trouwens ook niet aan of uit vinken in tegenstelling tot die andere appjes. (Bv. Buddybox functions, main+tail overdrive, free swash configuring enz..)

    Is het normaal dat ik 'system' en 'Vbar basic setup v6' niet kan aan of uitvinken?
     
  10. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dat zal het probleem zijn , zou je toch ergens aan moeten kunnen zetten .
     
  11. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    15624335036642802138568448370252.jpg

    Ziet het bij jou ook zo uit?

    Die met die vierkantjes er voor kan ik aanvinken of niet.
     
  12. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Nee , ik heb een touchscreen versie . Maar het lijkt erop dat hij niet actief staat . Heb je de zender geregistreerd??
     
  13. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Yes ik heb hem geregistreerd en een mail ontvangen dat ik pre-owner ben. Dus dat klopt wel
     
  14. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Ik ga morgen verder zoeken naar het probleem..
     
  15. Heliman86

    Heliman86

    Lid geworden:
    13 apr 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Nuth
    Opgelost!

    Ik heb altijd gedacht dat de instellingen van de heli al op de NEO zaten omdat deze was ingevlogen. Maar volgens iemand op het Mikado forum bleek dat niet het geval te zijn en moest ik de heli setup op de NEO installeren. Dat gedaan waarna ik dus meteen in de heli setup wizard kwam.

    Heel erg bedankt voor het meedenken!
     

Deel Deze Pagina