Ik heb een copterX 250 uitgerust met een staartmotor van de blade 230.
Brushless motor en 2 blads propeller.
Dit heeft 2 reden.
-ik wou van de gekende riem en speling problemen vanaf.
-En de staart is verhoogd om in een kleine schaal romp te passen.
Wat ik nu ervaar is dat de gyro de pedalen kwijt is en veel te hard reageert. zelf met de gain op 5%
Ik heb geëxperimenteerd met waardes tussen 5 en 50% .
Hoe lager ik de gain zet , hoe later de gyro ingrijpt om dan echt veel te laat te overcompenseren.
Je kan het geen tailwag noemen, want het gaat in halve toeren ipv enkele centimeters.
Technisch vermoed ik dat de gyro de traagheid van het systeem niet begrijpt.
De staart word niet gedempt maar gaat steeds heviger en heviger door toedoen van de gyro.
Links en recht lees ik dat andere schaalbouwers er wel in slagen maar dan gaat het meestal over 500size met een brushless fan.
Ik heb nog 2 mogelijkheden, van geen enkele ben ik echt fan.
A ) KBar instellen in rate mode en revo mix toevoegen op zender en kijken of het zo goed komt.
B ) Dat is een extra HHgyro van het oude type, welke ook op FP micro heli's werden gebruik.
Mvg
Tommy
ps : details van de romp
http://www.modelbouwforum.nl/threads/blade-230-tailmotor-specs-gevraagd.243711/
Brushless motor en 2 blads propeller.
Dit heeft 2 reden.
-ik wou van de gekende riem en speling problemen vanaf.
-En de staart is verhoogd om in een kleine schaal romp te passen.
Wat ik nu ervaar is dat de gyro de pedalen kwijt is en veel te hard reageert. zelf met de gain op 5%
Ik heb geëxperimenteerd met waardes tussen 5 en 50% .
Hoe lager ik de gain zet , hoe later de gyro ingrijpt om dan echt veel te laat te overcompenseren.
Je kan het geen tailwag noemen, want het gaat in halve toeren ipv enkele centimeters.
Technisch vermoed ik dat de gyro de traagheid van het systeem niet begrijpt.
De staart word niet gedempt maar gaat steeds heviger en heviger door toedoen van de gyro.
Links en recht lees ik dat andere schaalbouwers er wel in slagen maar dan gaat het meestal over 500size met een brushless fan.
Ik heb nog 2 mogelijkheden, van geen enkele ben ik echt fan.
A ) KBar instellen in rate mode en revo mix toevoegen op zender en kijken of het zo goed komt.
B ) Dat is een extra HHgyro van het oude type, welke ook op FP micro heli's werden gebruik.
Mvg
Tommy
ps : details van de romp
http://www.modelbouwforum.nl/threads/blade-230-tailmotor-specs-gevraagd.243711/