Heren,
Laatst heb ik mijzelf een fullsize vbar cadeau gedaan, en vol enthousiasme op de trex 600 nitro gezet.
De heli had hiervoor een 3g, maar ik wilde eens wat anders.
De update naar de pro versie was snel een feit.
Dus ik ben gaan rommelen met de software, en begon mij erg heftig af te vragen hoe die geweldige trillingslog nu precies zou werken.
Nu zijn er 2 opties: ik zit er vierkant omheen te lezen, of het is gewoon nergens op internet verteld
Gezien het feit dat ik meestal wel iets vind, vermoed ik optie 2 (maar dit zou een vbar noob actie van mijn kant kunnen zijn..)
Maar het staat gewoon echt helemaal nergens, alleen tussen de regels door heb ik er wat uit kunnen halen...
Ik heb dus tot nu toe gevonden:
- log, waarin met alleen standaart teksten verschillende trillingsniveau's worden vermeld. Nog niet eens of deze trillingen hoog of laagfrequent zijn, alleen dat ze er zijn.
- zolang de stroom op de vbar staat, houdt deze de grootste trillingspiek vast. Dit laat hij zien in het hoofdscherm. Een reset, dus stroom eraf en daarna herstart en het geheugen is weer leeg
- de grafiek functie werkt alleen real time. Als je deze grafiek wilt zien, moet je dus met meerdere meters usb draad aan de gang, of met een onbetaalbare bluetoothmodule die nergens verkrijgbaar is.
Hoe wil je in vredesnaam deze functie gebruiken, en er ook werkelijk iets aan hebben?
Je ziet in een filmpje van mr mel dat hij een heli aangesloten heeft, en zonder bladen optoert. Daar kun je inderdaad wat dingen uit afleiden, maar dit is niet best voor de nitro motor, dus dit doe ik liever gewoon niet..
De hoogst gemeten waarde: leuk dat je die ziet, maar dan moet je nog maar hopen dat je er achter komt wat deze waarde inhoud.
En dan moet je eerst weer een rondje vliegen, om te weten of je eerste gok goed was, en daarna meteen de laptop aansluiten anders is hij de waarde weer kwijt.
Dus kortweg, het idee van de functie is leuk.
Je weet nu in ieder geval dat er een trilling in zit (daar had ik de vbar eigenlijk niet voor nodig..)
Maar hoe moet deze tool gebruikt worden om er op een practische manier trillingen mee te elimineren?
Waarmee ik bedoel dat je dus niet 10 vliegdagen met de laptop op het veld hoeft te zitten voor je iets zinnigs kan zeggen..
Ik bedoel, er zal vast een zeer practische manier zijn om hier mee om te gaan, waardoor die 5 euro aan opslagruimte absoluut onzin blijkt...
Laatst heb ik mijzelf een fullsize vbar cadeau gedaan, en vol enthousiasme op de trex 600 nitro gezet.
De heli had hiervoor een 3g, maar ik wilde eens wat anders.
De update naar de pro versie was snel een feit.
Dus ik ben gaan rommelen met de software, en begon mij erg heftig af te vragen hoe die geweldige trillingslog nu precies zou werken.
Nu zijn er 2 opties: ik zit er vierkant omheen te lezen, of het is gewoon nergens op internet verteld
Gezien het feit dat ik meestal wel iets vind, vermoed ik optie 2 (maar dit zou een vbar noob actie van mijn kant kunnen zijn..)
Maar het staat gewoon echt helemaal nergens, alleen tussen de regels door heb ik er wat uit kunnen halen...
Ik heb dus tot nu toe gevonden:
- log, waarin met alleen standaart teksten verschillende trillingsniveau's worden vermeld. Nog niet eens of deze trillingen hoog of laagfrequent zijn, alleen dat ze er zijn.
- zolang de stroom op de vbar staat, houdt deze de grootste trillingspiek vast. Dit laat hij zien in het hoofdscherm. Een reset, dus stroom eraf en daarna herstart en het geheugen is weer leeg
- de grafiek functie werkt alleen real time. Als je deze grafiek wilt zien, moet je dus met meerdere meters usb draad aan de gang, of met een onbetaalbare bluetoothmodule die nergens verkrijgbaar is.
Hoe wil je in vredesnaam deze functie gebruiken, en er ook werkelijk iets aan hebben?
Je ziet in een filmpje van mr mel dat hij een heli aangesloten heeft, en zonder bladen optoert. Daar kun je inderdaad wat dingen uit afleiden, maar dit is niet best voor de nitro motor, dus dit doe ik liever gewoon niet..
De hoogst gemeten waarde: leuk dat je die ziet, maar dan moet je nog maar hopen dat je er achter komt wat deze waarde inhoud.
En dan moet je eerst weer een rondje vliegen, om te weten of je eerste gok goed was, en daarna meteen de laptop aansluiten anders is hij de waarde weer kwijt.
Dus kortweg, het idee van de functie is leuk.
Je weet nu in ieder geval dat er een trilling in zit (daar had ik de vbar eigenlijk niet voor nodig..)
Maar hoe moet deze tool gebruikt worden om er op een practische manier trillingen mee te elimineren?
Waarmee ik bedoel dat je dus niet 10 vliegdagen met de laptop op het veld hoeft te zitten voor je iets zinnigs kan zeggen..
Ik bedoel, er zal vast een zeer practische manier zijn om hier mee om te gaan, waardoor die 5 euro aan opslagruimte absoluut onzin blijkt...