Vector jet

Hallo allemaal Ik heb een vector jet gekocht op Dortmunt. Het vliegt aardig maar de fan
was niet goed geballanceerd en maakte best veel herrie. De fan is zo'n plastic geval ziet er
erg goedkoop uit. Vliegen doet de vecor jet uitstekent.
Ik heb een replacement fan gekocht van cycloon power 64mm alu met motor.
Motor is type 4300 kv voor 4 cellen dus veel toeren. Het nadeel was enige toename van het
gewicht ruim 120 gr. Ik kan nu meer lipo power mee nemen.
De fan is getest met de robbe regelaar deze is 50 amp helaas raakte hij oververhit.
Maar de power was super geen triling meer.Ik heb 1.5 minut gevlogen en dat ging echt snel.
Dus er moet een andere regelaar in maar nu komt het.Degene die ik heb liggen daar kan ik de timing van 0 tot 26 graden in stellen de fabrikant zegt middle timing hoeveel graden is middle timing.Of anders gezegd moet ik op 0 graden beginnen en dan de stroom meten, naar het toerntal kan je alleen raden dat is zo hoog.
Zelf vlieg ik nog met een Eurofighter van freewing 90mm en een hawk met 90 mm
beide op 6 cellen.
De vlieglokatie is Flakkee Middelharnis.We proberen een Edf meeting te organiseren op
25 juni maar we hebben nog niet zoveel aanmeldingen.Dus hierbij zou ik de edf vliegers
uit willen nodigen om te komen vliegen.

Groetjes
Harry

Hoi Harry,

Ik vlieg zelf ook met de Eurofighter van Freewing, vliegt niet hard maar wel super wendbaar en goedmoedig en daarom had ik hem gekocht. Het landingsgestel is wel iets waar je voortdurend aandacht aan moet besteden anders kost het je servo's! :yes:

Ik heb afgelopen weekend de nieuwe Mig 29 EDF-3D SebArt gekocht, deze komt ongetwijfeld vanaf dezelfde fabriek. Ik had hem zondag al in willen vliegen, maar de gyro doet nog niet wat ie zou moeten doen. Ik heb zo'n vermoeden dat ie defect is. Wordt dus nog wat emailen deze week. :mad:

Bedoel je deze meeting?
elektro-edf-fly-sdgo-middelharnis

Hmz ... KNVVL lidmaatschap is verplicht, dit i.v.m. verzekering en veiligheid.
Is een Limburgse Federatie lidmaadschap en WA verzekering ook voldoende?

Grtz,
Emile :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Emile ik bedoel deze meeting. Mijn eurofighter had ik in het begin aangepast met een
electro landings gestel dit ging drie keer goed en toen brak de voorpoot.
Ik heb het eruit gehaald en heb een hoopje piepschuim over ik heb ook de zijkanten eraf
gesneden en deze weer met een latje versterkt. De onderkant is met depron en een glasvezel
matje versterkt om het landen op de buik te verbeteren.
Ik vlieg met een 4000 ma 40c accu deze past net goed erin.Alleen wat ik raar vond dat er lood bij moest zo'n 100 gram.(In de achter kant heb ik een luikje gemaakt)
De eurofigther is goed op te gooien .
Een clublid bij ons heeft ook de sebart besteld. Ik vroeg me af hoe dit werkte met de gyro.
Succes met de verdere bouw.
Het zou leuk zijn als we met twee eurofighters te gelijk zouden vliegen.

Groet
Harry

Hallo Harry,

Helaas ik heb geen KNVvL lidmaatschap ...

Ik heb de positie van de Accu (4000mah 30c) aangepast en heb geen lood nodig.
Ik kan de accu indien nodig zelfs nog verder naar achteren schuiven.

Mvg,
Emile ;)

Hallo allemaal heb vandaag met een nieuwe regelaar 80 amp de vector jet getest.
Ik heb de stroom gemeten en doe bijna 60 amp op 4s. Ik heb nog wat met de timing
gespeeld en kom op een low timing uit de fabrikant zegt zelfs 0 graden hierbij lijkt de motor
het best te lopen. De motor wordt wel behoorlijk warm. Al met al is dit een hele verbetering.
minder geluid en meer snelheid.De regelaar is van Staubenbiel een profi 80.
Kost ongeveer 67 euries.

Groetjes

Harry

Back