Veel informatie gevraagd

Ja... GJ... 'Spocky beam me up'
En >LEES< wat GJ schrijft!!!!!!
Je hobby kan pardoes geen hobby meer zijn.

Willy... het is thans 'neus-in-de-boter-weekend'!

Aanstaande vrijdag, zaterdag en zondag...
de jaarlijkse september Flyin op Odoornerveen!
Dat is een groots(mogelijk) evenement, zo een 20 minuutjes tuffen van je huis in Emmer-Compas, zo schat ik?
Maak er werk van.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/fly-in-olc-2017-•-odoorner-luchtvaart-club-•-1-t-m-3-sepember-2017.251062/

De Charter... was dat toevallig een witte, met een blauwe streep? Van Marktplaats?
Ik zou je spulletjes eens even meenemen. Dan kunnen we op locatie een technische check doen. Je ondersteunen.
Ik of een van de instructeurs zullen je ter wille staan.
Ik ben er vrijdag middag en zaterdag. De lijst van instructeurs staan op onze site. (ik sta daar nog niet bij)
Print het lijstje, neem dat mee... en roep wat in de kantine...

http://www.flyolc.nl/lerenVliegen.php#lerenvliegen

Je krijgt in het begin veel info over je heen. Dat moet je gelaten over je heen laten komen. Het kan niet allemaal tegelijkertijd:)
Wel handig om checklistjes te maken. Om gefaseerd aan goede spullen te komen. Fliegerfarm in Duitsland is een modelbouwzaak waar je goed kunt inslaan, is goed gesorteerd, en wordt je niks aangesmeerd. Het zit op een kwartier rijden met de auto.
Brandstof haal ik in Valthermond. Maar kan ook in Kampen bij Hangaar.

Motor starten. Wacht daar even mee. We kunnen je het vlot leren op de club, op een manier dat je er ook lol aan beleefd. Zonder dat je iets verprutst of je fikken beschadigd. Dus nu niet te veel aan de motor plurken en ploppen. Met rust laten. Je hebt spullen, da's de eerste stap.

Zou zeggen kom snel snuffelen bij onze club, kan je snel het leertraject in, wellicht al in september. Op de vrijdagmiddag en avond, zolang het nog licht blijft... of op de zondag...
Een Charter is een schitterende kist om het vliegen mee te leren.

Groet Bas

Hallo Bas,

Ik had inderdaad al gezien dat er dit weekend Flyin is op Odoornerveen, alleen heb ik een heel vol weekend met allerlei andere afspraken ik hoop dat ik nog langs kan komen.

De Charter is de witte van marktplaats, super dat je er naar wil kijken/ ondersteunen.
Ik ben al eens bij de Fliegerfam voor de deur langs gereden maar kon er toen niets over vinden op het internet maar nu wel, heb je misschien het adres voor de brandstof?

In ieder geval bedankt voor alle info en hulp.

Groeten Willie.
 
Beste mensen,

Ik neem jullie adviezen ter harte en zal i.p.v. zelf verder proberen het spul aan de loop te krijgen eerst naar de Odoorner Luchtvaart Club gaan.

Ik dank jullie dat ik wordt gewaarschuwd voor de gevaren, dit had ik mij inderdaad niet gerealiseerd.

Groeten Willie

Dank je Willie,
Nu kan ik rustig gaan slapen.
Mijn prop draaide nauwelijks en sloeg zo een hoek uit uit een kunststof opbergkoffer.
 
Mijn prop draaide nog niet eens en sloeg een deuk in betonplex.
Pletti Power!
Ik moet er niet eens aan denken wat er gebeurt als het met de aandrijvingen waar ik mee vloog fout gaat.
Daarom altijd een vliegtuig van achteren besluipen en toeslaan als ie even niet kijkt.

GJ
 
Propjes zijn weldadig en geweldadig... altijd pas op de plaats...

De Charter, volgens mij leek dat een zeer leuk kistje. Dat gaat wel goed komen. De Webra is een prima motortje. Maar verdiend mogelijk methanol + wonderolie en een 5% aandeel nitromethaan.
Als het motortje brandschoon vuil is, is en zonder bruine aankoekingen, is er sythetische olie gevlogen. Bruin sediment duidt op Castor, dat koekt aan en dikt in, maakt alles stroef. Maar conserveert de motor goed.
Om zo een motor weer gangbaar te krijgen is door hem te spoelen in z'n eigen brandstof. Maar dat voor later.

Nu even een raar weekend. Parkeerplaats is camping geworden. 's avonds gezelligheid.
Kijk maar wanneer het uitkomt.
Gr. Bas
 
Laatst bewerkt:
Nou! En dan vooral het weertje Dries.
En dan te bedenken dat het afgelopen weekend we het mooiste weer van de wereld hadden!

Gelukkig hoef ik er niet zoveel te doen. Dat doet een jongere generatie. Heeft het zich beperkt tot wat flyers maken en consumptiebon. Morgen en overmorgen lekker snuffelen en kijken. Ik laat de modellen maar thuis. Te chaotisch in de lucht. :mrgreen:
Gr Bas
 
Of te veel heksenmannetjes?
Beetje jammer dat het zo ver weg is, ik schijn dus degene te kennen die de consumptiebonnen maakt.... altijd handig.
Heb je ook al consumptiebonnen voor 't Asje gemaakt voor 9 september?
Doe mij er 2, ik heb een dame gevonden die met me mee durft.

Wat betreft de Charter en Webra.
Volgens mij was Webra zijn toptijd ergens rond 1995, daarna is het OS geworden en daarna kwam de echte troep, ASP en zo.
Hopelijk geen Webra met Dynamix carb.

Misschien kan Willy wat foto's plaatsen van de zender, ontvanger en binnenkant van het vliegtuig.
En ook laten zien welke accu's er in de zender en in het vliegtuig zitten.
Dan kunnen we op afstand alvast zeggen wat je moet kopen.

Gert-Jan
 
daarna kwam de echte troep, ASP en zo.

Ik kan je verzekeren, dat ASP tegenwoordig tamelijk bomvrije motoren maakt, die mischien wat minder krachtig zijn, mischien wat minder perfect afgewerkt zijn en mischien een haartje minder "perfect" lopen (en meer dan een haartje is dat ook niet), maar die WEL véél meer overleven dan de gemiddelde OS.... En zelfs al deden ze dat niet, dan nog koop je voor de prijs van één OS, twéé equivalente ASP's...
 
Ja Brutus, alles is natuurlijk beter geworden en OS is juist slechter geworden.
Maar ergens in 1997, als iemand toen de winkel binnenkwam met een ASP of zelfs met een Saito begonnen de nekharen al omhoog te staan.
Aangezien ik mensen altijd wilde helpen maar bij ASP bij voorbaat al wist, dat gaat een probleem worden heb ik een allergie ontwikkeld.
Vooral de carburateurs waren vreselijk.
In 1998 ben ik gestopt in die winkel en toen ik ergens na 2000 weer begon met modelbouw leuk te vinden was het al heel veel electro, dus heb me, op een paar heli's na, niet meer beziggehouden met brandstof.
Tot 3 jaar geleden, op een gegeven moment worden de modellen zo groot dat brandstof weer interessant wordt.
150cc of mooie 4takt boxers en sterren.
Maar dan zit je in de benzinehoek.
Ik heb nog 1 oude mooie OS FS staan maar als ik nu even snel een tweetakt zou moeten kopen dan pak ik gewoon wat er in China te koop is.
Slecht spul bestaat er nu niet echt meer.
Ik sprak over de periode vanaf 1995 en de jaren daarna.

GJ
 
Nix mis met een dynamix hoor, als je hem snapt tenminste.

Ja, als je hem snapt.
Maar een beginner snapt al amper hoe hij de zender vast moet houden.
En je weet zelf, als je motor niet lekker loopt in de lucht omdat de carb niet lekker afgesteld staat dan is het lastig leren vliegen.
Daarom is electro ideaal om te leren vliegen, die slaan nooit uit.

GJ
 
Als je motor uitfikt doe je toch iets heel erg fout.
1 motor in een normaal toestel, OK dan zou je eens moeten nadenken hoe dat komt.
Als je 2 motoren affikt dan is dat gewoon dom, dan snap je er echt helemaal niks van.
Ik heb nog nooit 1 motor uitgefikt en ze wel tot ver over de fabrieksspecificaties gevlogen.
Eigenlijk ken ik helemaal niemand die een motor afgefikt heeft in een normaal model.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik je geen PB mag/kan sturen blijkbaar (volgens Tapatalk toch) dan maar hier.

hallo,
Kijk je eens zelf de toon na van je twee laatste replieken op mij Gert-Jan?

Dat is niet de gjvo die ik ken van het forum.

Ik ben zeker niet de almachtige allesweter maar ben nu ook niet bepaald "Janneke of Mieke"

Gr, Dries
 
Back
Top