veel power op de achterwielen

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door tom, 28 feb 2006.

  1. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

    is tom hier nog ergens???
    om ons meer te vertellen over die wagen :|


    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  2. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
  3. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

    hoe heet dat duitse spierballen :D

    :fuckyou2: american :usa muscles
    behalve den Shelby GT-500 8O
     
  4. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
  5. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

  6. Tim_NL

    Tim_NL

    Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Almere-MVA
    Ze zullen allebij wel niet helemaal volgens de handleiding gemaakt zijn ;)
     
  7. tommierock

    tommierock

    Lid geworden:
    4 okt 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Belfeld
    De motoren die in deze auto`s zitten worden gestook met nitromethaan dus je kan uit 1.8 liter cilinder inhoude veel meer vermogen persen en dan plaatsen ze er ook nog een supper charger op maar of hij de 500 pk haalt met 1.8 dat denk ik niet.


    Greetz tom :) :)
     
  8. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.540
    Locatie:
    Veenendaal
    Vroeger haalde ze met Formule 1 ruim 1000pk uit een 1.5 liter blok, dus 500pk uit 1.8 liter moet toch wel mogelijk zijn.
     
  9. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Die formule-1 motoren zijn er echter speciaal voor gemaakt om dat soort pk's te halen, en die halen ze niet uit kracht, maar voornamelijk uit de toeren. Het koppel van die motoren ligt niet zo gigantisch hoog. Met een standaard (Honda-)motor, is het onmogelijk om dat soort toerentallen te halen, simpelweg door de massa van de bewegende onderdelen. ff lichtere zuigers monteren is niet echt een oplossing doorvoor :wink: De hele motor zou uit elkaar klappen door de krachten die er dan op komen te staan. Een motor die zó'n hoge toeren moet draaien moet op een nauwkeurigheid in maatvoering én in massa zijn, dat dat voor een 'normale' motortuner, die een bestaand blok als basis gebruikt, nooit mogelijk is. ZUl je echt een compleet nieuw blok moeten maken, met de bijbehorende cenjes om de gewenste nauwkeurigheden te halen :roll:

    Met wat 'afstelwerk', zoals hierboven werd gesuggereerd, 500 pk uit een 1800 blok halen is, echt onzin. (of je moet lachgasinjectie hebben, misschien dat het dan wel (even) mogelijk is, maar of je blok dan ook ff meegaat :? ik noem dat niet 'het hebben' van 500pk...

    Grtz, Robbert
     
  10. Roy_Cabrio

    Roy_Cabrio Guest

    500 pk uit een 1.8 blok is ook naar mijn inzien niet redelijkerwijs mogelijk. Als je er genoeg geld en maatwerk in stopt kan alles wel, maar spreken we dan nog van een basisblok? :S

    Ik ken aardig wat tuners die met compressoren etc ong 300 pk uit een 1.8 blok kunnen halen en dat is al heel wat. Zou je hier nog throttle bodies bij hebben kom je een eind, maar 500+ pk met wat afstelwerk?
    Denk dat afstellen dan wel de minste van je zorgen is, dat is nog het snelste gedaan van alles.

    Mijn auto is niet standaard, afstellen heeft ca 2 uur geduurd tijdens een rollenbankrun, het verbouwen etc heeft diverse weken in beslag genomen.

    Roy
     

Deel Deze Pagina