Die formule-1 motoren zijn er echter speciaal voor gemaakt om dat soort pk's te halen, en die halen ze niet uit kracht, maar voornamelijk uit de toeren. Het koppel van die motoren ligt niet zo gigantisch hoog. Met een standaard (Honda-)motor, is het onmogelijk om dat soort toerentallen te halen, simpelweg door de massa van de bewegende onderdelen. ff lichtere zuigers monteren is niet echt een oplossing doorvoor :wink: De hele motor zou uit elkaar klappen door de krachten die er dan op komen te staan. Een motor die zó'n hoge toeren moet draaien moet op een nauwkeurigheid in maatvoering én in massa zijn, dat dat voor een 'normale' motortuner, die een bestaand blok als basis gebruikt, nooit mogelijk is. ZUl je echt een compleet nieuw blok moeten maken, met de bijbehorende cenjes om de gewenste nauwkeurigheden te halen :roll:
Met wat 'afstelwerk', zoals hierboven werd gesuggereerd, 500 pk uit een 1800 blok halen is, echt onzin. (of je moet lachgasinjectie hebben, misschien dat het dan wel (even) mogelijk is, maar of je blok dan ook ff meegaat :? ik noem dat niet 'het hebben' van 500pk...
Grtz, Robbert