Veel Speling Bladegrip

Hallo,

Ik heb ong 4 weken geleden een CopterX 450 pro v4 gekocht, samen met een sim :p.

Nu ik redelijk gesimt heb ben ik mn heli zorgvuldig aan het nakijken geweest en kom erachter dat een main blade grip redelijk veel speling heeft (9 a 10 mm speling eind van het blad, bij de andere is dit ong 4 mm einde van het blad).

In de hieronderstaande foto is ook daadwerkelijk meer ruimte te zien aan de linkerkant tussen de blade holder en het T stuk van het rotorhoofd (geen idee hoe dit heet:confused:).

Ik heb de shop gemailed met dit probleem, en ze zeggen dat dit normaal is en zichzelf corrigeert tijdens de vlucht. Dit lijkt mij sterk (aangezien dat speling het vlieggedrag beinvloed omdat alles toch goed vast zit).

Toch wou ik het even vragen,

Mvg, Kevin

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi, uit elkaar halen , en lagers controleren op speling en montage, thrust lagers hebben
een grote en kleine opening meestal staat er in en out op.
kleine opening aan buitenzijde.
rubbers in kop beide in orde? controleren of vervangen voor die van align.
check of beide schroeven goed aangedraaid zijn op de blad as.
soms is het nodig een extra shim ring te plaatsen om de speling op te heffen.
let op , er moet altijd wat speling op zitten als je de bladen beweegt, dit om de krachten en evt onbalans(zeer klein het liefst) op te vangen.
gr rinie

op de foto is dit niet te zien en zijn beide ruimtes gelijk. En voor wat betreft de speling , je weet wat ik gezegd heb.

hoi, uit elkaar halen , en lagers controleren op speling en montage, thrust lagers hebben
een grote en kleine opening meestal staat er in en out op.
kleine opening aan buitenzijde.
rubbers in kop beide in orde? controleren of vervangen voor die van align.
check of beide schroeven goed aangedraaid zijn op de blad as.
soms is het nodig een extra shim ring te plaatsen om de speling op te heffen.
let op , er moet altijd wat speling op zitten als je de bladen beweegt, dit om de krachten en evt onbalans(zeer klein het liefst) op te vangen.
gr rinie

That sums it up nicely +1 en een slotje ;):rolleyes::bye:

Back