Veel toeren weinig tractie.

Hallo ik ben Daniël, ben net nieuw op dit forum. Heb mij aangemeld omdat ik sinds jaren weer wat tijd wil spenderen aan rijden en sleutelen aan brandstof auto's. Wat ik vroeger erg leuk vond. Ik rij al een tijdje met een Serpent impulse zonder problemen want hij verkeerd ook nagenoeg in nieuwstaat. Tot afgelopen week de druklager in het koppelingshuis het begaf. Dus ik een nieuwe gehaald en vervangen. Alleen nu lijkt de koppeling te slippen bij gas wel aandrijving maar veel te slap wat kan ik hier aan doen?
 
Op youtube mot je even zoeken naar SALVEN CENTAX, een heel mooi filmje hoe de clutchbel te shimmen. De gap staat nu waarschijnlijk te hoog. Als die goed staat en nog steeds slipt moet je de veer iets losser draaien.
 
Dat filmpje heb ik inderdaad ook al bekeken en dacht dat ik het wel goed had gedaan, maar toch lijkt de koppeling te slippen. Maar als ik bij de veer moet komen dan moet de hele schoen eraf want die zit daarachter toch? Ik zal het nog eens bekijken voordat ik het weer helemaal open ga maken. Dank voor je reactie, ben ik erg blij mee! Ik moet er weer inkomen en dan is het fijn om wat sturing te hebben van een kenner.
 
De veer losser draaien tuurlijk ik heb het nu gezien. Is gewoon kwestie van draaien zie ik. Ga het weer proberen.
En dan morgen uit testen of het zo lukt.
En anders weet ik nu jou of andere te vinden voor raad(hoop ik).

Wordt vervolgd gr Daniël
 
Heeft even geduurd maar daar ben ik weer (weinig tijd gehad). Het shimmen is gelukt. Dus de gap zit wel goed,koppeling grijpt goed aan,alleen nu wil de auto niet naar z'n 2e versnelling wat kan dat zijn? Nog iets afstellen misschien?
Gr Daniël
 
Motor aan de rijke kant dat die net niet op toeren komt? (mocht het ooit voorheen wel gewerkt hebben...)

Anders de bak wat losser schroeven met de 2 schroefjes die opzij in de schoenen van de 2e versnelling zitten.
 
Dank voor je reactie, ik ga wel het een en ander proberen. Want ik wil de auto verkopen maar wil dan wel dat hij het gewoon goed doet. Ik heb er zelf nooit wat mee gehad,tot nu dan Haha. Heb een mugen seiki mrx-5 op het oog.
Is toch wel een goed merk?
En nogmaals dank voor je reactie morgen maak ik even tijd om weer lekker te sleutelen en te testen
Gr Daniël
 
Kijk even in de manual, daar staat meestal wel aangegeven hoe ver je de schroeven voor het schakelpunt moet draaien.

Mugen is een goed merk en ee MRX5 is een goede auto, zeker de WC versie maar ook alweer wat oud, waarom dan niet direct een MRX6?
Ik rij al Mugen vanaf de Sting (het model voor de MRX2)
 
De manual ja dat is een goeie, die heb ik nog liggen zal het morgen bekijken.
Het is ook een wc versie kan hem voor €200 overnemen en is als nieuw.
Maar als je wat beters weet sta ik open voor suggesties. Hou je op de hoogte gr
 
Hoi Roelof, vraagje in het koppelingshuis hoort toch ook nog een lager? Ik dacht een lager en dan het huis erop schuiven en dan druklager toch? Want ik kwam alleen een dikke ring tegen (volgens mij restant van wat ooit een lager was) ik zal anders later een foto van de situatie sturen. Krijg die koppeling maar niet zoals ik wil dus denk aan dat lager wat ontbreekt.
Hoor graag van je gr
 
8d1f8852-4e9f-4002-8d40-460d3b33a617.jpg
263cc5e3-aaa2-478d-952d-db071f7976ad.jpg
936826bd-02b7-4298-90bd-8a3754ce97ec.jpg
830a0ce7-d6b9-4a65-9d89-f38762230bc5.jpg
 

Bijlagen

  • 92768ac4-6c50-4a76-9967-56671ae8545f.jpg
    92768ac4-6c50-4a76-9967-56671ae8545f.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 156
Die ringen met die groeven erin zijn onderdelen van kogellagers, daar mis je inderdaad wat, de binnenkooi met de kogels.

effe nieuwe lagers regelen.
 
Haha dacht ik al,ik had een nieuw druklager geplaatst maar had toen al het vermoeden dat er een lager weg was maar zag alleen de behuizing van een lager dus waar de rest nu gebleven is? Maar goed ga een nieuw setje lagers halen en probeer het dan nog een keer. Deze week tijd voor kan niet werken ( metselaar).
Weer bedankt man!
 
Beste hobby genoten, ik heb sinds kort een yokomo gt4 met een nieuw blok het gaat om een picco LC sx 12 innotech. Moet nog ingelopen worden dus laatst een tankje rustig aan gedaan en de auto doet het prima. Alleen nu kom ik er achter dat bij het starten het vliegwiel loskomt want hij neemt de krukas niet mee.

Dus ik gister de boel uit elkaar gehaald
omdat ik hem vast wil maken, maar kwam niet verder dan de moer die de veer vasthoud muur en muur vast zit deze moer. Iemand tips? Want ik moet zoveel kracht gebruiken dat ik bang ben de boel te slopen. Lijkt erop dat er loctite gebruikt is. Is dat gebruikelijk?
Hoor graag van iemand
 
picco LC sx 12 innotech

??????????????????
LC innotech blokjes zijn geen Picco's en een SX12 is een Novarossi model. Je hebt een Collari Innotech XS12 en dat is een oud model motor gemaakt door Rossi (heet nu al jaren AXE)

Maar de moer zit vast en je kunt geen grip op het vliegwiel maken omdat die los zit. Aantal opties dat je kunt doen.
- een houtje in de uitlaatpoort steken zodat die de zuiger en zo de krukas blokkeerd
- achterdeksel eraf en een schroevendraaier in de krukas steken waardoor bij het rond draaien de drijfstang blokkeerd
- Een boutje in de krukas schroeven zodat je een inbussleutel kunt gebruiken om de krukas tegen te houden
 
Ok geen picco, ik begrijp. Sorry voor mijn onkunde. Het is al gelukt heb hem los gekregen met een stokje, de zuiger tegen gehouden via de uilaatpoort.
Maar nu het volgende hoe krijg ik het vliegwiel nu vast op de goede manier?
Even op volgorde aub

Dank voor je reactie en je info wat motor betreft nooit te oud om te leren
Roelof!
 
Back
Top