Veel vragen ivm een profielwerkstuk over duikboten

Discussie in 'Duikboten' gestart door Kloppertjes, 25 aug 2005.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  2. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hoi Raf
    daar moet je zuinig op zijn.
    Dat is nog een oldtimer uit de jaren 70
    Ik heb hem ook nog maar nog nooit meegevaren.

    Hein
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hall hein
     
  4. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Het probleem zit m in het feit dat we de ingewanden van onze sub in het zicht willen houden ivm met de presentatie van het geheel. Miss moeten we dat dan maar opofferen. Het is iig heel lastig te maken zonder bajonet sluiting. (En met ook, maargoed, dat is op te lossen)

    Die Weck-fles marnier is wel mooi. Die koppelingen zijn gewoon los te koop. De vraag is wel, tot hoe diep is deze marnier waterdicht.
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  6. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Het probleem is dat we geen doorzichtige buis hebben. :lol:
    Daarom hadden we gedacht aan het idee van een platte bovenkant waarop met een paar boutjes een stuk plexiglas is vastgezet.

    Met een bajonet sluiting is in een wtc van PVC :roll: niets meer te zien denk ik. Zoals ik al zei, miss moeten we dat dan maar opofferen.
    Waar halen jullie eigenlijk die grote weke O-ringen vandaan. Heb ze nog nooit zo groot gezien in de handel.
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  8. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    "autostuck"???

    wat moet ik me daarbij voorstellen, is dat een autogarage bedrijf? :oops:
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  10. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Okee, daar vinden we er wel eentje van in de buurt denk ik :D
     
  11. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Nog een nieuw idee:

    Weet iemand of die PVC Schroefdeksels met een rubberring in het deksel goed afsluiten bij een beetje waterdruk? (2 tot 3 meter diepte)
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  13. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Snel antwoord, bedankt :lol:

    Dat is dus weer zoiets van hee idee :idea: en dan een reactie van oh nee :p

    En iemand dan nog ervaring met lijmloze moffen? Moet er nog eentje zien te vinden, maar ik begreep van mn pa dat bijvoorbeeld Wavin eindmoffen maakt die om het uiteinde van een buis worden geschoven zonder lijm en dan door middel van een paar stevig klemmende O ringen muurvast zit.
    Is bedoeld voor persleidingen, dus ik vermoed dat ze wel waterdicht moeten zijn.

    Ik bedoel de steek kappen met manchet op www.wavin.nl onder water=>pvc hulpstukken=>moffen

    Deze zouden drukdicht af moeten sluiten met een binnendruk van 0,8 Mpa. Geen idee hoe ze zich houden onder een buitendruk. Ik ga donderdag even langs de locale leverancier rijden om te kijken of ze wat hebben liggen tegen een betaalbare prijs (en niet in een doos van 10 :roll: )
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  15. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Ik vermoed dat die dingen zo rond de 10 euro per stuk kosten, niet echt iets wat je even koopt om te experimenteren, als je op een scholieren budget zit :nooo:

    Toch maar een andere marnier verzinnen. Het probleem is is dat het snel en simpel moet zijn, en de meeste oplosingen zijn dat tot nu toe niet. Zelfs een bajonetsluiting is niet zo simpel helaas. We hebben wel een draaibank hier thuis, maar zulke grote brokken allu op staal zijn helaas lastig te krijgen. We willen namelijk een romp van 125 mm rond.

    PS: Ik zou even moeten kijken of het niet mogelijk is die ring in de mof om te draaien, zodat ie naar buiten geplooid staat. Als je m dan voorzichtig om de buis schuif zou die vervolgens goed af moeten sluiten.
     
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  17. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Dikwijls wil een o-ring in een schroefdeksel wel afsluiten als je er eerst wat vaseline aansmeert. Dan glijden de oppervlakken beter, kun je het deksel met de hand dicht krijgen.
     
  18. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo
     
  19. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Zou het niet mogelijk zijn nog een extra o ring te gebruiken bij die deksels. Je draait het deksel namelijk tegen een rand op het schroefdraad gedeelte in de buis. Als je hiertegenaan een O ring legt, schroef je dus ook het deksel er strak tegenaan. Zou dat niet voor voldoende dichting kunnen zorgen?

    Ik heb hier helaas geen deksel en geen o ringen van die grote dus ik kan het niet uit proberen :cry:
     
  20. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    En nog een vraag, waar kan ik goedkoop een betrouwbare tandwielpomp vandaan halen? Ik heb namelijk nagedacht (nee het was dus geen donder bij heldere hemel vandaag :wink: ) en volgens mij is een duiktanksysteem met een tandwielpomp veel simpeler en sneller te bouwen dan een zuigertank. En dat is wat we nodig hebben.

    Hoe voorkomen jullie trouwens dat een tank zichzelf opblaast bij hoge druk, of dat er geen water uit de ontluchting komt??
     

Deel Deze Pagina