Veel vragen ivm een profielwerkstuk over duikboten

Discussie in 'Duikboten' gestart door Kloppertjes, 25 aug 2005.

  1. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Na, helaas heeft het scheepvaart museum niets. Die zijn gewoon volledig gericht op het grote gebeuren.

    We hebben een zwembad in de buurt gevonden wat we kunnen huren maarja 65 euro :?

    En we hebben een paar sportduikers gevonden die bereid zijn om erin te duiken met ons bootje, als we hem gaan testen in buitenwater, dus waarschijnlijk wordt het de laatste optie.

    Heb helaas nog steeds geen plek gevonden voor mn foto's
     
  2. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    .... ik heb wel een zwembad, afmetingen 18 x 8 meter en 31 graden.......
    lekker bij je bootje in bad zitten, doe ik regelmatig op zondag :lol: :lol:

    groeten, jeroen
     
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    @jeroenkok :oops:
    Dan nodig je Kloppertjes toch even uit. :p
    Heb hij ook nog een leuke dag :evil:
    je moet elkander toch helpen wordt er steeds gezecht dus wie hou je tegen he :D :D
     
  4. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Is dat een aanbod om langs te kunnen komen?

    fantastisch :D

    Foto (EINDELIJK)

    [​IMG]

    Dit is de sub zoals ie een paar dagen geleden was, inmiddels zitten er in de rechterbuis 2 servodoorvoeringen en hebben we roeren gemaakt
     
  5. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    @Kloppertjes
    Beter lezen jonge ik heb geen zwembad hoor zit op een flat he
     
  6. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    F.van.Gent die reactie was ook bedoeld voor jeroenkok, ik ben alleen wat langzamer geweest met reageren als u. Dus mijn post is gewoon later zichtbaar geworden.
     
  7. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Iedereen heel erg bedankt nog voor alle reacties. Niet zo lang geleden hebben we de eerste ( en gelijk voor ons de laatste) proefvaart met onze "sub" gemaakt. Doordat we zo stom zijn geweest geen goed duiksysteem te kiezen is het echter niet gelukt om goed met onze sub te varen. De neus zakte naar beneden, waarna het water in onze duiktank naar voren liep en het probleem nog erger maakte. Doordat het te veel tijd ging kosten om dit nog te verhelpen hebben we besloten om zelf niet verder te gaan met het verhelpen van dit probleem.

    Iedereen nogmaals bedankt voor al het commentaar en alle suggesties. Het heeft veel geholpen. Helaas ben ik nu ook besmet met het duikbootvirus. Mij zullen jullie misschien nog wel vaker tegenkomen hier.

    Groeten,

    Ivar Klop

    (PS: Er staat een film van de proefvaart op: www.dvlop.nl/modsub.zip)
     
  8. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Kloppertjes,

    Bedenk wel dat jullie een heel eind zijn gekomen!!! Een sub en duiksysteem vanuit het niets bouwen is beslist niet voor iedereen weggelegt. Bovendien staat er nergens dat het gelijk de eerste keer moet lukken.

    Ik vindt het jammer dat jullie het bij deze eerste proefvaart gaan laten en had echt gehoopt op meer succes tijdens jullie profielwerkstuk over duikboten.

    Hopelijk zien we je inderdaad nog eens langs komen.



    Groetjes:

    Mathijs
     
  9. Kloppertjes

    Kloppertjes Guest

    Het zat er helaas gewoon niet meer in door tijdgebrek. Er stond eigenlijk maar 80 uur voor dit profielwerkstuk :p . Onze tijd, exclusief voorbereiding en de presentatie is ongeveer 120 uur per persoon. 8O

    Totaal zit er dus ongeveer 360 uur in het bouwen van onze sub.
     
  10. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hallo Kloppertjes,
    je schrijft,
    Er zijn mensen die 2 tot 6 jaar bouwen aan een boot voor hij goed werkt.
    Of zelfs nog langer, en eigenlijk is een boot nooit klaar.
    Dus wat is 360 uur dan voor 3 personen?
    De mensen die zolang bouwen hebben of hadden geen internet zoals jullie nu wel hebben.
    Dan was het enige als je al zo ver was het boekje van Norbert Brüggen wat voor het eerst uitkwam een jaar of 12 geleden.
    En anders proberen, proberen en nog eens proberen.
    Dus de tijd valt best mee.
    En tegen problemen blijf je altijd aan lopen.
    Gewoon weer aan een nieuw projekt beginnen.

    Hein
     

Deel Deze Pagina