veelbelovende EDF combo bij ACW?

Motoren/adviezen van ACW zijn prima, ik verwacht dan ook dat dit een hele goede setup is voor die paar centen....

mmh, ik zag 17A, 3s en 400g... klinkt enorm goed! totdat je gaat kijken bij de specs:
- GWS EDF 55mm 10.50 17.5 (318g thrust)* Waarkomt die 400g dan vandaan??? Ik haal nu 310g bij 22A dus het is zeker niet slecht :) maar dat is met een binnenloper en een microfan. Dit is beter spul en heeft dus al een hoger rendement alleen 400g bij 17A is nog wat optimistisch ;).

Maar een 6mm depron AeroCat met deze aandrijving moet aardig verticaal gaan ;)

Dat Hyperion motortje lijkt me verdacht véél op de AC-DIYMOT-VL
motor.
Deze dus.
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2746

AC-DIYMOT-VR.jpg

Heb ik in 6 turns gebouwd in mijn easy glider zitten, zal eens proberen 'm op een 55 mm GWs fannetje te laten "screamen" 8O , en dan wat nameten. Geef me een paar dagen tijd jongens. Ik ben volop de nieuwe Scorpion regelaar aan't door elkaar schudden. (Beta tester.. :wink: )

img_0720_1_1_169.jpg

In het kader van veeleisende en gevarieerde setups zal ik dus een nieuw projectje combineren. 8)

Ik heb maar een setje besteld...ben ook benieuwd naar die Waypoint ESC's... Voor mij zijn op dit moment de HiModel ESC's onverslaanbaar qua prijs/prestatie, eens kijken hoe deze het doen.

Als vergelijkingsmateriaal heb ik een WMT microfan met een ELE5600kv carbonshell liggen die het aardig uitgilt op een 3s pack...

Zo, even wat moeten knutselen... draadjes van de ACW motor doorheen een uitgeslepen gleufje van de grijze EDF houder gevoerd, watts up metertje ertussen gezet, en op 3 cellen wind gemaakt. Véél wind.

10 amp stroom, 100 watt, en op mijn digitale weegschaal laten blazen.
Het schaaltje gaf 300 gram "wind-druk" aan. Op 20 cm boven de weegschaal de uitstromende lucht op het meetplateau laten blazen, ik heb geen andere mogelijkheden zo op één-twee-drie kunnen construeren/bedenken.

Alleszins veel minder amps dan de genoemde nieuwe motor, en toch al 300 gram stuwdruk, los uit het polsje...

Reacties graag. :roll:

Tadango, hoe meet jij je stuwdruk?

Toerental is niet meetbaar, Jamara toerentellertje geeft geen meting, helaas...

Back