Veer bij de carburateur

• Topicstarter Topicstarter Chevy01
  • Startdatum Startdatum
C

Chevy01

Guest
Hoi allemaal,
Vraagje, bij mijn HPI motorje zat eeen veer bij de carburateur om de gasschuif terug te schuiven,
deze zit er bij mijn sirio .30 motor niet op.
Is dit van belang? (de auto reageert gewoon)

vastgelegd200722800000we1.jpg

(sorry voor de slechte foto :hammer: )

vastgelegd200722800001wj0.jpg

Gr. Ron

als de auto gewoon normaal reageert maakt het natuurlijk niet uit.
Dat veertje is ervoor bedoelt om de carburateur naar stationair stand te brengen als je gas los laat.
Als dat nu ook gebeurt dan is er geen probleem.

lennart

Kijk aan dit forum heb je wat :yes:
Ja hij komt gewoon goed terug als ik het gas los laat, dacht al dat het niet zo'n probleem zou zijn.

Thanx

Ik heb zo'n veertje er altijd op zitten. Als je accuspanning wegvalt en niks reageert meer, dan zorgt dat veertje ervoor dat je auto moet volgas doortuft. Dan moet je wel een sterk genoeg veertje hebben dat je servo kan terugtrekken in zijn originele positie.

Tjeerd

Daar heb ik een failsave voor.
Wat voor een veer moet je dan wel niet hebben die sterk genoeg is om een servo terug te krijgen?

Je failsave zal niet werken als je accuspanning wegvalt... Ik heb laatst nog een runaway gehad doordat een contactje van mijn accu was losgekomen. Toen had ik nog niet zo een veer op mijn auto geinstalleerd, nu dus wel. Het voordeel van zo een veer is dat je meer bescherming hebt tegen runaways, zelfs zonder accuspanning.

Mvg
Sander

Ik heb laatst bij de supermarkt een zak kleine haarelastiekjes gehaald om op te spannen tussen de hoofdsproeier en het kogelkopje op de gasschuif.

Het geeft niet alleen een stukje veiligheid maar zal de carburateur bij sationair beter dicht trekken en kan een beetje na-jengelen van de motor voorkomen.

Dus als ik het goed begrijp is het verstandig om die veer van mijn hpi blok te halen en om mijn sirio carb te zetten...

Back