veer uitlaat krijg ik niet vast!!

• Topicstarter Topicstarter hendrikiver
  • Startdatum Startdatum
H

hendrikiver

Guest
Hey mannen!! Ik krijg de veer die rond mijn motor moet om mijn uitlaat vast te maken niet vast?? ik moet er een enorme kracht opzetten om hem lang genoeg uit te trekken maar dan nog komt ik iets te kort laat staan dat ik hem in dat kleine gaatje kan krijgen...

wie kan mij helpen??

grtz

Zorg dat de veer rond het slankste deel van je motor loopt. Meestal is dat vlak achter de carburateur langs, onder het stuk waar de dikke koelribben beginnen.
Met een beetje prutsen moet het dan wel passen...

Je hebt toch de Mega ZX12 Sport? Dan wil ik je meegeven dat het wel kan met de bijgeleverde veer. Het is wel heel erg lastig. Mijn advies is dan ook, als ie eenmaal zit, niks meer aan doen :wink:

klein spitsbek tangetje pakken, dan niet meteen in een bocht gaan trekken maar eerst languit trekken, en als je dan denkt dat hij ver genoeg uitgerekt is, dan met die kracht de bocht maken en dan moet het lukken!

En, als je 'm met een tangetje pakt: Vingers en ogen uit de buurt houden. Ik heb eens zo'n veertje wat losschoot in m'n vinger gehad (het bleef hangen achter een peesje, heel erg pijnlijk). Gelukkig geen permament zichtbare schade aan opgelopen, alleen een flinke jaap in m'n vinger...

inderdaad héél erg mee uitkijken! Die dingen kunnen ongelooflijk hard wegschieten. Dus gewoon 1 hand onder de tafel en met het andere hand met tang het veertje vast pakken :lol:

Qlone zei:
Gelukkig geen permament zichtbare schade aan opgelopen, alleen een flinke jaap in m'n vinger...

Beter dat dan je vinger in een flinke Jaap :mrgreen:

Ik gebruik een haakje waarmee ik het veertje in een paar seconden vast zet. Het kan zelfs handig zijn om eerst de carb even te verwijderen waardoor je wat meer ruimte hebt om na het uitrekken van de veer hem om de cylinder heen te vouwen.

Het is me gelukt!
IK heb met twee fijne tangetjes de uiteinden vastgenomen en uit elkaar getrokken...
Nu past het veertje wel(moet nog altijd aan trekken hoor) :D
Misschien niet de Katholiekste oplossing maar het is toch gelukt!

bedankt voor jullie reacties!

grtz

Bij pkracing hebben ze een handig tooltje voor die veren.
Ik heb er onlangs ook 1 besteld en ik moet zeggen das een handig ding.

Ik gebruik zo'n tandarts haakje, zoals in het midden op de foto. Die zijn bij Baco in IJmuiden te koop voor 3 euro

thk-gereedschap.jpg

http://www.baco-army-goods.nl/medisch 3.htm (even scrollen...)

ik ben dus niet de enige die zown veer in ze vinger heeft gehad:/ ik heb zelf een pincet omgebogen werkt ook ideaal.

mvg jarno

Bedankt voor de tips!!
Nu weet ik wat ik volgende keer moet doen....

grtz

Opzich was het wel leuk om e.a terug te lezen...maar moet Jochem wel gelijk geven.
Beetje onnodige aanvulling op het topic.

Er moet trouwens nog ergens in de baan om de aarde een veer van mij rond gaan.

Back