veerboot Dordrecht

Mensen, dank voor jullie leuke reacties.

René
Horlogemaker ben ik zeker niet, maar kom uit de machinebouw hoek m.n.
Roots blowers en schroefcompressoren.

Onvoorstelbaar strak, schoon en mooi werk van een werkelijk een uniek stukje nostalgie!

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

De weliswaar wat verlengde zomerstop is voorbij en de Dordrecht heeft zijn plaatsje op de werkbank weer ingenomen.
De werkzaamheden zijn gestart met het zagen en schuren van latjes, veel latjes.
Ook is er wat kleur ingekomen en hebben de ankerliertjes en bolders een plaatsje gekregen.
De scepters voor de railing op het autodek zijn gemaakt. Dit zijn voorlopig de eerste werkzaamheden in het nieuwe bouwseizoen.

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Van de zomer vond ik bij het opruimen van de schuur een paar stukken mahonie fineer van 1 mm. ooit gekocht op een marktje in Frankrijk.
Het is mooi van structuur en heel geschikt om de stuurhutten van de Dordrecht mee te maken.
Voor de staanders en dwarsverbindingen werden 3 lagen op elkaar gelijmd zodat er latjes van 3x3 mm gezaagd konden worden.
De paneeltjes en overige latjes zijn uit 1 mm gemaakt.
In de raamopeningen werden pertinax plaatjes van 1mm. gelegd als aanslag voor het lijmen van de glaslatten. De plaatjes werden direct na het lijmen verwijderd, hierdoor ontstaat een sponning voor de ruit.
De glas latten en de montagelatten van de paneeltjes werden na het goed uitharden van de lijm op hoogte geschuurd.
De foto's spreken verder voor zich.

full
full
full
full
full
full

Vanmorgen mijn werkplek opgeruimd en gelijk maar een paar foto's gemaakt van de huidige stand van zaken.

full

full

full

Verder wens ik jullie prettige feestdagen en een voorspoedig 2014.

Henry

Hallo Henri,

Zeer bijzonder schip en het wordt prachtig. Werkelijk petje af! Is ze al vaarklaar en komen er nog wat oltimertjes op te staan? Maakt het plaatje straks wel helemaal af.

Ik ben erg onder de indruk zowel van het extern maar vooral het intern gedeelte. Loep zuiver gebouwd!;)

Groeten Paul

ps. Sta je nog in Goes met de Dordrecht?

Back