Veilige ondergrens LIPO voltage zender

• Topicstarter Topicstarter goswijn
  • Startdatum Startdatum
Ach, als alles "gewoon" gaat dan gaat bij mij ook nooit 't alarm af. Ik heb mijn alarm al lang niet meer gehoord. Maar het gaat natuurlijk om die ene keer dat je zo enthousiast bent dat je 't net even vergeten bent, in 't veld staat en plots schrik je je rot omdat er een alarm afgaat. What the f***... is dat ook alweer. Altijd fijn als dan door je hoofd schiet, oh ja, nu heb ik nog twee minuten om te landen... En dan zul je zien dat ook nog je ontvangersaccu alarm afgaat. Breekt je alsnog 't zweet uit! En maar hopen dat je model goed kan zweven.

Ik heb ook een mx12 maar daar is volgens mij geen accu alarm in te stellen, die gaat af op een bepaalt aantal volts, is het dan wel mogelijk om een lipo te gebruiken?

denk dat het wel mogelijk is om een lipo batterij te gebruiken, gewoon aant begin van elke vlucht naar je spanning kijken(voltage is een verkeerde uitpsraak hoorde ik van mijn natuurkunde leraar)

denk dat het wel mogelijk is om een lipo batterij te gebruiken, gewoon aant begin van elke vlucht naar je spanning kijken(voltage is een verkeerde uitpsraak hoorde ik van mijn natuurkunde leraar)
Toch maar is proberen dan:o
Natuur/scheikunde leraar is bijna al een half jaar "ziek" en zolang heb ik dus geen natuur/scheikunde gehad dat verklaard misschien de "vreemde" uitspraak :rolleyes:

'Spanning' is een natuurkundige grootheid, net zoals lengte, tijd, massa, versnelling enz.enz. 'Volt' is de eenheid waarin spanning uitgedrukt wordt.

Kan ik overigens de accu laden via de balancer (via separate balancer stekker) zonder dat ik de connector naar de zender los maak? Of beschadig ik hiermee de zender?

Back