veld gesloten wegens flora en fauna

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door johnvm, 19 nov 2013.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ook niet elektrisch vliegen?

    Ook frustrerend dat vliegclubs met veldproblemen elke keer toch weer een nieuw boekwerk moeten produceren in plaats van terug te kunnen vallen op gegevens van eerdere zaken.
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik vind het zeer frustrerend dat dit zo moet gaan
    zou de amtelijke molen dat verbod niet op kunnen heffen tot de zaak rond is
    we zijn toch volgens de wet onschuldig totdat schuld bewezen is

    er zou een wet tegen hobbyklagers moeten komen
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Als uitlaat gassen de ene klacht zijn, kan het veld dan niet alvast door electro vliegers gebruikt gaan worden?
     
  4. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    De man heeft een lijst ingeleverd met daarop 31 punten. een aantal zijn een herhaling van eerdere en uiteindelijk blijven er 23 over waarvan er 6 betrekking hebben op het modelvliegen.twee die zowel ons als de gemeente betreffen. De resterende zijn allemaal aantijgingen richting de gemeente.
    Zoals de advocaat dit noemt schieten met hagel en dan raak je altijd wel iets.
    Kortom het wordt weer een heel gedoe om dit rond te breien en ik denk dat hij hiermee wel bereikt heeft dat er ook dit jaar niet meer op ons veld gevlogen mag worden.
    Zo zie je maar weer als je de weg weet kan je een hoop ellende veroorzaken hetgeen zijn buren ook al achter zijn gekomen, ook die zijn niet meer blij met hem.
     
  5. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    493
    Locatie:
    5076
    TRIEST.....
    Ringkade hè?

    Als jullie het verliezen dan kan ik een zgn TUG aanvragen op de lokatie voor zgn paramotorvliegen, deze ontheffing wordt door de provincie verstrekt en kan alleen door de gemeente geweigerd worden op basis van verstoring van de openbaarde orde en/of veiligheid.
    Kun je lachen als er ineens een aantal van die grote schermen boven z'n boerderij hangen, had ik toch maar voor die modelvliegtuigjes gekozen denkt ie dan.....:2gunfire::banana:

    https://www.provincie-utrecht.nl/lo...g.regeling&IPDR_id=848&IPDR_versie=0#backlink

    Na 4,5 minuut ;)
    z4nYc2s2BlQ[/media] 't eerste stapje en Paramotorvliegen - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    je kunt dat van die buren ook gebruiken he
     
  7. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Of een leuke fpv meeting houden bij de buren kunnen we toch boven ons veld vliegen:pmischien een idee:p:p:p:2gunfire:
     
  8. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Hoe triestig de houding van deze beroepsklager ook mag zijn, de infantiele reacties hier die gestoeld zijn op wraak of represailles zullen deze zaak zeker geen goed doen. En al zeker niet nu het duidelijk is dat deze brave heer hier mee leest...
    Laat ons allen tonen dat de betrokken club de meest volwassen houding aanneemt en trachten om alsnog tot een oplossing te komen. Enkel objectieve redenen voor een verbod/toestemming voor de club zouden in aanmerking genomen mogen worden, maar dat is in deze zeer moeilijk, dat besef ik ook wel...
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    vraak nemen ben ik ook zeker geen voorstander van
    het is jammer dat het zo moet
    maar ik zou als gemeente zeggen dat alle klachten van deeze meneer van te voren eerst met een krieties oog bekeken moeten worden alvorens ze in behandeling te nemen
    ook vind ik dat als een klacht van een persoon
    ongegrong verklaard word in een rechtzaak de vergunning automaties meteen verstrekt had moeten worden dit omdat de enige klager al verloren had

    ook snap ik niet waarom de vliegclub de eventuele rechtzaak moet betalen
    zij zijn imers niet degene die daar op aansturen
     
  10. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    Wij betalen niet de rechtzaak maar de kosten die voort vloeien uit het maken van rapporten om de aangevoerde stellingen te ontkrachten door gespecialiceerde bureaus
    En neem maar van mij aan dat de kosten hiervoor er niet om liegen, komt nog bij de kosten voor de rechtshulp die je ook nodig hebt.
    Al met al maken we als club veel extra kosten.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2014
  11. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Als we al dat geld hadden kunnen gebruiken waarvoor we het allemaal in de planning hadden :pdan komt schiphol klagen dat we een mooier optrekje hebben:D
     
  12. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Hoi,

    Ik zie toevallig jullie bericht, en wil daar toch even op reageren, niet als mede-modelbouwer maar vanuit mijn opleiding (biologie). Naast wat diverse mensen al hebben gezegd wat betreft de last voor de buizerd, zou je ook kunnen kijken naar wat voor voordelen voor de natuur een netjes gemaaid veld heeft (en die zijn er). Een netjes gemaaid veld trekt namelijk diverse soorten vogels aan omdat het gemaaide gras betekent dat het foerageren (voedselzoeken) van die soorten wordt vergemakkelijkt. Immers, voor bijv. buizerds zijn de dartelende muisjes en andere beestjes beter te zien, terwijl bijvoorbeeld ganzen en zwanen er graag zullen willen nestelen en gras vreten (hoewel dat dus op Schiphol voor problemen zorgt...).
    Verder, als er gekozen moet worden tussen een verwilderd veld en een netjes gemaaid veld, dan is het tweede beter, zeker gezien de agrarische bedrijven in de buurt, i.v.m. onkruid dat andermans velden zou kunnen bestuiven.

    Ik gok erop dat het bedrijf dat jullie milieu-effect rapportage doet hier vast wel wat over kan opschrijven (en misschien meer voordelen weet). Verder zou je aan de aanpalende agrarische bedrijven een verklaring van geen bezwaar (o.i.d.) kunnen vragen (als ze toch ook niet van de vent houden). Samen sta je sterk, en dan kunnen jullie ook figuurlijk het gras onder de zeur zijn voeten wegmaaien.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kijk.... Steekhoudende argumenten vanuit de wereld van de biologie :D

    Daar wordt een mens blij van..... :yes:

    Groet, Bert
     
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ja Tomas dat zijn inderdaat berichten die gebruikt kunnen worden

    er was eens een proef dat er velden van boeren warden gekocht
    en die warden ingericht als wijdevogel gebied
    hoog gras veel beschutting e n z

    er zaten geen vogels maar wel vossen

    ze heten niet voor niks weidevogels en geen struikvogels
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Heren, er is al geconstateerd dat "de tegenpartij" hier meeleest.
    Dat kan nadelen hebben. Oók als je argumenten aandraagt die pro-vliegclub zijn.
    Ik stel voor dat iedereen eerst even op z'n handen gaat zitten voor hij hier wat post en, als hij uiteindelijk tot de conclusie komt dat een en ander in het voordeel van de vliegclub zou kunnen zijn, dat middels PB aan de TS stuurt.
     
  16. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Een goed argument blijft een goed argument ook als de 'tegenpartij' dit leest.

    Succes, Rick
     
  17. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Laat die tegenpartij dit maar zien, roofvogels vinden modelvliegtuigen bij ons juist geweldig! Ze zijn er niet bang voor maar gaan ermee spelen.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Hee stop
    let op he
    de roofvogels waren juist haast uitgestorven hier in Nederland door toedoen van de boeren
     
  20. henk van harten

    henk van harten

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    336
    niet te veel neer zetten hier op forum
    zoek een goede advocaat kost wel wat maar hij maakt wel gehakt van deze onzin

    groet Henk
     

Deel Deze Pagina