velg kapot

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Cees van de Vendel, 5 sep 2004.

  1. hallo,
    ik was vanmiidag aan het rijden. en reed op een smal recht stuk. Dus ik wou slippen om de andere kant op te gaan kom ik met me mission tegen de stoep rand aan. dus ik reed verder stond die helemaal schuin dus ik de auto stil zetten zat de kap achter de velg vast dus die boog ik weer goed. toen viel de velg eraf. VELG KAPOT :(
    hier foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    groet Cees
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    je moet ook altijd een ringetje achter je moertje zetten, anders knalt je moertje door je velg (ervaring :? )

    Groet robo
     
  3. die zit er ook alleen is de foto beetje onduideliijk
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hmm en 'k denk ook niet dat 't heefl veel uit gemaakt had... mja.. aan de velg te zien is 't toch een soort van 'show' velg.. en die zijn nou eenmaal minder sterk... 't kan gewoon gebeuren.. btw, heb je al een keer de band vervangen en bijvoorbeeld de velg gekookt? daardoor gaan de week-makers eruit en wordt je velg harder waardoor ie eerder breekt...
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    je velg koken... ok er zitten soms slagen in mijn velgen ik wil nog wel eens de pitstraat-muur van dicht bij zien, maar wat is nu beter een gebroken velg of een kromme velg..
    krom kun je door rijden je zult een heel klein beetje preformance missen, gebroken moet je meteen stoppen.

    Groet Robo
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    idd een beetje kwaliteit velg zit er aan de binnenkant anders uit. Die hebben dan ook wat verstevigingen zitten aan de binnenkant deze niet. Welk merk velgen zijn? denk die kant en klare van carson of niet?
     
  7. ja het zijn die kant en klare velgen van carson. Zag ze een keer liggen op een beurs bij een stand van een club voor maar 2 euro dus dat kon ik niet laten liggen;)

    neej had nog nooit gekookt bij dit setje tenminste. bij andere velgen had ik heet water gekookt in een waterkoker. en dan in pannetje gedaan deksel erop en NIEt op vuurgezet maar egwoon 2x nieuwe water erin in doen(gekookt)

    Cees
     

Deel Deze Pagina