Velg loopt van de wielhub af

• Topicstarter Topicstarter Anormius
  • Startdatum Startdatum
A

Anormius

Guest
Ik heb vanmiddag het volgende probleem ontdekt.

Ik rij een Thunder Tiger Sparrowhawk VX. Ik maak op dit moment maak ik nog gebruik van de standaard wielhubs van 5mm dik en 12mm diameter.

Vanmiddag ben ik een uurtje gaan rijden en is tot 2x maal toe op volle snelheid de band (velg) van de wheelhub afgelopen waardoor er schade is ontstaan aan de wheelhub. Voor het rijden monteer ik altijd de wielen, deze zat dus goed vast.

Iemand vaker dit probleem gehad? Zit er over te denken om meteen over te stappen op Alloy Wheelhubs.

idd allu wielhub's en nieuwe borg moertjes.
en een tip.
haal de wielen er niet van af zo slijt je borgmoetje niet.

gr Sander.

andere hubs zal je hier niet mee helpen hoor. 't is je borgmoertje die versleten is en tijdens het rijden los gaat zitten. De alu hubs zijn alleen handig als je vaak wielen wisselt (gezien die minder in de velg blijven steken als je deze er af haalt.)
nieuwe borgmoertjes er op, en je zou weer gewoon moeten kunnen rijden. of de oude borgmoer nemen, en wat loctite op de draad doen.

Ok, bedankt voor de reacties.

Borgmoer moet ik toch aan een nieuwe aangezien ik die niet meer terug heb gevonden toen het gehele wiel eraf kwam.

Stap ook maar meteen over op alu hubs aangezien 1 van de 4 nu toch beschadigd is en ik er een nieuwe voor moet hebben.

het voordeel van allu hub's is ook dat het kleine assje niet meer de plastic hub indrukt.
daardoor gaat je wiel ook los zitten en lubbert zo ook je wiel uit.

eigelijk alleen maar voordellen dus die allu hub's ;).

gr Sander.

Inmiddels Alloy Wheelhubs gemonteerd.
Nog niet op snelheid kunnen proberen ivm de regen, maar ga er vanuit dat het probleem nu weg.

Tevens loctite gebruikt, bedankt voor de tip

Back